Auti i ljudi

Alfa Romeo 33 1.5 4x4 i braća Pancirov

Tako česta, a tako rijetka - danas je očuvano vrlo malo 33-ca s pogonom na sve kotače, stoga i ne čude simpatije koje braća Pancirov upijaju vozeći se gradom

Branimir Tomurad | 1.3.2017.

Alfa Romeo 33 nije auto kojeg biste se prvo sjetili kao najpoželjnijeg kada se govori o Alfa Romeu, zar ne? Upravo zato u njezinu rubriku oglasnika nikada vjerojatno niste niti zavirili. No, braću Pancirov upravo takvi auti privlače. Do sada im je u vlasništvu bilo 80 različitih automobila, običnih i neobičnih. Od Alfinih modela 166, 146, 156, 147 i nekada davno Alfasuda, bilo je i drugih marki od kojih spominjemo tek najzanimljivije: više Citroena s hidraulikom (Xantia, GS, DS Žaba, CX), pa prvi model Renaulta 4 iz Litostroja, nekoliko BMW-a serije 3, 5 i 7 te više VW Buba i Kadett B Coupe.

"Alfa je stajala u oglasu dosta dugo i više smo se puta lomili da li da pođemo po nju u Trogir ili da čekamo. Našli smo ekipu za šlepanje s kojom je put bio neobično zabavno iskustvo jer smo se dolje dovezli mimo autoputa starim sporednim cestama kako bi ponešto uštedjeli", započinju svoju priču kada smo ih pitali kako je došlo do ove neuobičajene kupnje. "Alfa 33 s pogonom na sve kotače rijetka je i nama vrlo zanimljiva, a često nas zaustave i pitaju gdje smo ju pronašli i koliko je koštala. Nije neka tajna, kad zbrojimo kupnju i sve uloženo tu smo negdje na 3000 eura. Nije to puno za lijep hobi, ali ovaj auto nema neku kolekcionarsku vrijednost pa ne treba pretjerivati s ulaganjima", iskusno će braća ne krijući zadovoljstvo kupljenim autom.

Ova je Alfa, uz još jednu ali bez pogona 4x4, bila u vlasništvu jedne obitelji. Očuvala ju je pažnja prijašnjeg vlasnika, pasioniranog ljubitelja Alfi koji je nažalost preminuo, a obitelj je jedva odlučila prodati auto za koji su emotivno vezani. "Iako je bila parkirana u dosta dobrom stanju, dvije godine stajanja učinilo je svoju štetu. Usto, u nekom trenutku povijesti auto je dobio nešto niže opruge i aluminijske kotače. Plan je sve vratiti u originalno stanje, nabaviti originalne felge i malo ju vizualno srediti. Limarija se već lagano počela sređivati. Ne treba joj puno, ali posla sigurno ima", nastavljaju Hrvoje i Goran koji ne mogu odoliti ovakvim atomobilima.

Tehnički gledano, bokser motor s rasplinjačima i elektroničkim paljenjem nije suviše kompliciran, ali bio je pravi izazov danas nabaviti pločice za podešavanje ventila i neke druge dijelove. Nemiran rad na leru uzrokuju sasušene membrane, pa slijedi nekoliko faza servisnih zahvata ne bi li se sve to riješilo. Pogon na sve kotače radi, a posebna ručica kod mjenjača ga aktivira. To je onaj cool faktor, jer Alfa Romeo 33 4x4 zaista se rijetko viđa. Nije da ih je proizvedeno malo, problem je što su zbog lošeg lima vrlo brzo propadale i postajale ekonomski neisplative za održavanje i vožnju. Brzo su iščezle s prometnica.

Malo ruzine oko čepa rezervoara, napaćeni rubnjaci straga i oštećenja laka po haubi nisu neobičnost za auto s gotovo 200.000 kilometara. "Plan je sve srediti u nekim razumnim omjerima uloženog i dobivenog i malo izguštati auto. Vraćamo serijske opruge da opet bude visoka i da malo osjetimo kako vozi izvorna Alfa 33 4x4. Za današnje pojmove to nije brz niti sportski nabrijan auto niti to očekujemo, ali nas raduje svaki kilometar ovim i sličnim autima", nastavljaju pokazujući tek sitne detalje po autu i spominjući dva najluđa brza auta koja su posjedovali - Wartburg i Škodu 120L. Uz smijeh, naravno.

Sjedala su kao nova i to joj je najveći plus, a iako se na volanu vide tragovi istrošenosti, opći dojam stanja kabine je i više nego dobar. Čak i ako niste ljubitelj, kada ju čujete i ugledate zasigurno biste poželjeli sjesti i napraviti barem krug. Baš kao i kod 156 Sportwagona, prtljažnik je samo glumac, jer volumenom se baš ne može isprsiti. S ovog auta najviše zapravo strši - kuka za vuču. "To sad jedan dan skidamo", uglas će braća u čijem se pogledu vidi malo nelagode i obećanje. Baš nam je drago da smo ovaj auto zatekli u stanici za tehnički pregled i postavili par pitanja vlasnicima.

Nije važno koliko stari auto koji vozite vrijedi, bitno je da ima ono nešto zbog čega ćete se za njim okrenuti i sjetiti se prošlih vremena. Uz budžet od 3000 eura i na ljestvici od 1 do 10, ova bi Alfa baš visoko kotirala. Koju joj ocjenu dajete? Naginjem čvrstoj sedmici...