Auti i ljudi

Honda Civic 1.6 16V: strijela u rijetko očuvanom stanju

Nekada su Honde bile izuzetno cijenjene zbog male mase i velike snage, a ovaj preživjeli primjerak kojeg nikada nitko nije spustio ili bilo što tunirao prava je poslastica za vidjeti na cesti

Branimir Tomurad | 2.4.2017.

Nije lako ostati ravnodušan kada ulicom glatko dojuri niski i široki Civic u izuzetno očuvanom stanju i s originalnih jedva nešto više od 58.000 km. Branici s ratničkim gradskim ožiljcima jedina su iznimka. Ranih 1990-ih ovaj auto bio je san svih mladića sa šiltericama okrenutim naopako, ali i vrlo ćudljiv i opasan auto. Ništa neobično, jer snaga od 130 KS u karoseriji teškoj svega 920 kg bila je pravo cestovno oružje. Upravo zbog toga mnogi su odavno završili karijeru ili zbog razbijanja ili zbog tuniranja. Prvi vlasnik ovog auta pokupio ga je u Sloveniji 1991. i njime se dovezao u Zagreb. Tek nedavno kupili su ga Iva Maričić i Marko Trajković.

"Ovaj auto je zapravo pronašao nas. Uglavnom smo uvijek vozili službeni auto, a kada smo se odlučili kupiti nešto, jednostavno se pojavio ovaj Civic. Ima par ogrebotina i branici su malo oštećeni, ali iznutra je kao nov", priču započinje Marko otvarajući široka vrata. I zaista, originalni tapecrung sjedala, očuvan interijer s tek pokojom sitnom manom i kilometarsat na kojem stoji tek 58.000 km. Teško da se danas može pronaći Civic 1.6 16V kojeg još nitko nije tunirao, spustio ili barem negdje nekada razbio.

U vrijeme kada je Civic žario i palio, ostala GTI klasa iz tih godina, izuzev Peugeotova 205 GTI i eventualno Swifta GTI, mogla se smatrati tromom. Civic je doslovce letio, ali u to vrijeme sigurnosne norme bile su nevažne i o tome se nije razmišljalo kao danas. Pomalo suh i metalan zvuk karakterističan za Civic daje svoj japanski šarm, a buke iz ispuha nema jer su originalni nastavci još na mjestu što govori da ispuh nikada nije zamijenjen. Tada je mala naljepnica 1.6i 16 kod stražnjeg brisača služila kao upozorenje nadobudnima da se sa Civicom ne utrkuju.

Rub karoserije kojeg nikada nije nažuljala dizalica, žuto ulje na šipci i 1000 km nakon izmjene, savršeni ekotest i motorni prostor suh kao barut svjedoče izuzetnoj formi ovog primjerka. Ratnički ožiljci na branicima, pokoje oštećenje na karoseriji, ali i uredna unutrašnjost i gotovo novo stražnje sjedalo. Na njemu uglavnom, u svojoj torbi, obitava Figo - skulirani simpatični mješanac koji se ne uzbuđuje oko ničega, pa vjerojatno ni oko zujanja i buke koji nastanu na 8000 o/min.

Uz malo ulaganja i pažnje ovaj će Civic 1.6 16V postati izvrstan primjerak dostojan izlaganja na izložbi ili na predstavljanju svakog novog Civica. Prva je to masovna Honda na našim cestama, a ujedno i prva s ugrađenim V-TEC-om. Uz CRX, vjerojatno je najželjeniji automobil svih onih koji su krajem 1980-ih i početkom 1990-ih bili mladići željni jurnjave. Upravo to Iva i Marko i planiraju. Uredno održavati i redovno voziti svoju prvu Hondu redom odbijajući nemoralne ponude kojima ih zasipavaju gradom...