Auti i ljudi

Peugeot 106 Rallye i Damjan Belić: perolaka vozačka poslastica

Malo je auta s prednjim pogonom kao što je Peugeot 106 Rallye - uz Hondu Integru Type-R to je najbolji auto s prednjim pogonom, izuzetno rijedak u očuvanom stanju - evo priče kako ga je Damjan s ocem odabrao za svoj prvi automobil

Branimir Tomurad |

Bijeli Peugeot 106 Rallye na bijelim čeličnim felgama sa suzama mokri je san svakoga tko je ikada na nekom reliju stao na zavoj i gledao utrku. Jer, u tom trenutku netko bi prošao s Peugeotom koji je u svojoj serijskoj varijati jedan ozbiljan trkač - žilav i perolak, brz i okretan. Izvana se čini toliko jednostavan za vožnju da iste sekunde morate poželjeti baš takvog. I ne, to nije pogreška. Od svih brzih automobila koje biste u životu trebali probati, brzinom smatrajući ono bitno a ne puku snagu i ubrzanje, Peugeot 106 Rallye je najbolje što možete voziti s prednjim pogonom. Nije jedini i ima još opakih konkurenata, ali svakako ga jednom morate probati.

Damjan Belić, dečko s vozačkom koja se još nije niti ohladila ima veliku sreću - oca Davora koji dobro poznaje automobile i probao je ono najbolje i imao je volju da s njim zajedno prihvati alat u ruke i napravi fini uredni auto. Ovo je dakle, pravi tata-sin projekt. "Ovaj je auto nastao doma u garaži, malo po malo smo ga ja i tata slagali za mene. U neke se komplicirane stvari nismo upuštali, pa smo motor prepustili majstoru i sve je napravljeno kako treba, prava revizija kao pred sezonu, ali smo mi auto dali ono bitno - uredni izgled i sve one detalje koji su obično zapušteni", započinje Damjan skromno ne hvaleći se previše. Ali, ovo je jedna od najurednijih 106-ica koje smo ikada vidjeli kod nas. Jasno, kada smo stigli Dajman je imao krpu u ruci.

Crveni tepih najbolje otkriva stanje unutrašnjosti. Doslovce je nov i o njemu ovisi ukupan dojam. Na armaturi ima par sitnica iz povijesti, ali nisu se na njih obazirali. Sportski dvokraki volan i originalna sjedala pristaju savršeno u tu urednu kabinu. Čak su i mulde u prtljažniku ostale fino lakirane i neizgrebane. "Ma trudili amo se koliko možemo, majstori naprave onaj bitni dio posla ali se nitko ne želi zafrkavati sa sitnicama", nastavlja Damjan, "a mi smo se tu jako potrudili i mislim da se to vidi".

Oko njega se uvijek pomalo osjeti miris nesagorene smjese, jer 106 Rallye mora malo jače zalijevati. Daje 101 KS i uz masu od samo 816 kg teško da možete osjetiti nemoć. On je živi dokaz na kotačima da se najbolje vozačke osobine dobiju dobrim omjerom snage i mase. Ova serija, prva ili "faza 1" puno je bolja od druge serije koja ima jači motor zapremnine 1,6 litara sa 103 KS, ali i 70 kg više. Upravo zato često ćete pronaći složene "jedinice" s blokom druge serije jer spaja najbolje od dva svijeta: veću zapremninu i glavu motora boljeg protoka. "Ne, ne, ne, sve je original", samo nam je dodao Damjan kada smo ga pogledali i djelovao je dovoljno uvjerljivo da se uhvati utrka.

Sjedanjem na suvozačko mjesto opet dobra vibra. Kada netko dobro sjedne za volan, kada tehnički ispravno sve radi i razvije brzinu nježno vozeći može se reći da ima smisla za vožnju. Sve ostalo je samo stvar prakse. Đir s ovim autom inače se ne odbija i to je ono zbog čega netko i radi ovaj posao. Žustri motor voli okretaje, volan je pun osjećaja i sjajno je što je dubok pa dolazi blizu prsa. Samo nekoliko zavoja s puštanjem gasa i namještanjem stražnjeg dijela dovoljno je da se potpuno zaljubite u Pegeot 106 Ralye.

U oglasima ih je bilo za petnaestak tisuća kuna. Uglavnom kao hrpa dijelova "spremna za slaganje" s dobrom karoserijom i barem dva motora. Uopće nije nevjerojatno da netko nakon samo jednog đira bude spreman proći svu tu muku sa slaganjem i dovođenjem u stanje tehničke ispravnosti kako bi imao ovaj auto. Kada jednom probate jače i brže automobile i opet se vratite u ovo sjedalo, svejedno proradi želja. Teško da postoji bolji mali auto s prednjim pogonom za šaku eura, zajamčeno!