Auti i ljudi

Spin City car sharing i Matija Krznar

Prijevoz budućnosti stigao je u Zagreb – funkcionira kao rent-a-car, za sada ima 30 automobila, vožnja je vrlo jeftina, a sve funkcionira putem aplikacije pametnog telefona i kartice

Branimir Tomurad |

Spin City je nastao kao odgovor na inovativne ideje car sharinga koji je u svijetu sve popularniji način prijevoza od točke A do točke B, pogotovo zato jer vozač ne mora brinuti o održavanju, parkiranju ii punjenju goriva već samo vozi kada i koliko mu auto treba, a sve se obavlja putem aplikacije na pametnom telefonu što pojednostavljuje stvar“, u dahu nam priča Matija Krznar, direktor Spin City servisa koji u Zagrebu ima već preko 700 korisnika automobila. U floti su isključivo Volkswageni Up!, a među njima trećina je električna što naglašava i zelenu notu čitavog programa. Iako biste pomislili da ga koriste isključivo mladi, vrlo je zastupljena dobna skupina od 55-65 godina i to su najčešće ljudi koji žive u strogom centru grada, povremeno trebaju auto i ne isplati im se posjedovati ga.

„Korisnik otvaranjem svojeg računa nakon skidanja aplikacije nama šalje kopiju vozačke dozvole i fotografiju. Promptno odobravamo korisnika koji zatim može odabrati i platiti željeni paket putem te iste aplikacije. Kada je sve obavljeno, aplikacija otvara kartu i na njoj je vidljiva lokacija svih naših automobila pa se odabire najbliži. Šetnja do auta u prosjeku traje tek osam minuta“, Matija nam objašnjava vrlo jednostavan i logičan sustav kojeg je lako naučiti koristiti. Zanimljivo je da poseban tim ljudi obilazi aute, po potrebi ih preparkirava, toči, održava i pere, kako bi u svakom trenutku grad bio dobro pokriven Up!-ovima.

Vozač auto otključava uz pomoć pametnog telefona, a nakon ulaska u vozilo prati glasovne upute i kreće na vožnju. Kada je došao na željenu lokaciju, auto mora parkirati na javno gradsko parkiralište, odnosno parkirno mjesto. Jasno, postoji zona izvan koje, ako se auto ostavi, vozač plaća nešto više, ali to se događa rijetko. „Nismo imali nikakvih incidenata, korisnici nam se čak i jave ako imaju osjećaj da su malo prebrzo prošli pored kamere ili slično, a oštećenja vozila do sada nije bilo u nekoj značajnoj mjeri. Sustav radi već šest mjeseci i zadovoljni smo napredovanjem“, nastavlja Matija koji nam sve objašnjava klizeći prstom po zaslonu uz demonstraciju rada aplikacije.

Spin City je jednostavan sustav u kojem sudjeluje puno partnera. „Naišli smo na razumijevanje kod svih partnera u lancu, od uvoznika automobila, Grada, osiguratelja i svih ostalih“, nastavlja Matija, a zanimljivo je kako vožnja stoji otprilike kao vožnja taksijem. Dakle, za 1,91 kn po minuti (obračun ide po vremenu, ne po kilometru), možete se ugodno voziti u čistom i mirisnom novom autu, k tome često i električnom. Paketi od 290 i 505 minuta nemaju vremenski rok već ih koristite kada i koliko želite. Nema niti pretplate pa je Spin City idealan za one koji nekoliko puta godišnje ostanu bez auta ili jednostavno imaju nešto hitno za obaviti i vole se voziti sami.

Spin City čuva okoliš, a jasno daje naslutiti da se ideja posjedovanja automobila povlači i ustupa mjesto car sharingu koji je savršeno rješenje za velike i napučene gradove što se diljem svijeta već potvrdilo kao sjajno rješenje. Zagreb je s ovim projektom u korak s vremenom.