Kolumna

Da imam Ferrari, bih li ga ikada vozio na plin? Hmm...

Ferrari i Lambo mogu biti daily driveri samo pod uvjetom da vas boli briga za cijene goriva, ili da ste poput jednog Nizozemca ugradili plin. Da, plin!

Branimir Tomurad | 8.2.2017.

Svakodnevna vožnja superautomobila u sebi krije dozu romantike. Zamislite da imate dovoljno novca da možete sjesti u Ferrari, Lambo ili Porsche i drljati ga po gradu. Možete pisati i blog kao jedan Britanac koji s Murcielagom ima preko 300.000 kilometara. Pun ožiljaka, ogrebotina i tragova cestovne prošlosti, takav auto ima svoju dozu privlačnosti. Neki sve te skupocjene aute drže u garažama i voze u posebnim prilikama, ali pravi automobilisti ih voze. Gotovo svakodnevno i posvuda.

Koliko to zapravo košta? Takvi auti enormno troše gume. Ali zbog svakodnevnog tempa vožnje nećete ih mijenjati ništa češće nego inače. Ionako se gume na superautomobilima češće mijenjaju zbog starosti nego istrošenosti. Kočnice također nećete češće mijenjati. Nije da ćete svaki dan divljati kao luđak u gradskom prometu i jesti gume i kočnice. Auto će dobiti puno ogrebotina zbog udaraca vratima, ali recimo da se i to može izbjeći pametnim parkiranjem.

Svoje aute parkiram u onom najdaljem kutu shopping centra. U onom iz kojeg su svi lijeni hodati do ulaznih vrata. Tamo nema komotnih duša koje mlate vratima druge automobile. Kad otvaraš vrata, dio je vozačkog bontona ne taknuti njima drugi auto. Nekima je to nepojmljivo. Djeca redovno ne paze, roditelji ih ne upozoravaju. Ali nebitno. Recimo da ćete izbjeći i parking-ožiljke.

Ali ne možete izbjeći cijene goriva. Takvi auti dok veselo brundaju na leru jedu kao mali gradski auti dok voze! Ferrari ili Lambo starije generacije s V12 ili V8 motorom mora papati barem dvadesetak litara za doručak dok putujete na posao od semafora do semafora. Malo sam rekao. Spojka pati, ali ako ste spretni i ona će vas dugo poslužiti.

Nizozemci su poznati po škrtosti. Znate onaj vic kada je Bračanin došao u Nizozemsku kod prijatelja, a ovaj je minuciozno žličicom izvadio jedno zrno kave i ubacio u vruću vodu? Ne znate? Bračanin mu je sljedećeg ljeta napravio sličnu kavu. Ali je zrnce zavezao koncem, samo umočio i vratio u teglu s izlikom da je kava u Nizozemskoj „ipak bila prejaka“. Nizozemci koji voze Ferrarije i Lamborghinije starijih godišta svakodnevno, uredno ugrade plin. Točnije, jedan manji dio njih. Da, plin. LPG. Flanđu. Zovite ju kako hoćete, oni umjesto tanka od 200 eura toče tank od 40 eura! Po Facebooku kruže fotke Ferrarija F430 s ugrađenim plinom. Svijet umire od smijeha.

Prije nego svi bace drvlje i kamenje na Ferrari na plin, ja bih rekao da je to cool. U svakom trenutku možeš ga prebaciti na benzin i protutnjati nekim tunelom s otvorenim prozorima kao luđak. A ovo nacukavanje od semafora do semafora možeš obavljati na plin. Plaćaš manje osiguranje i registraciju (u zemljama s pametnim vladama, ne ovdje) jer manje zagađuješ. Uvozni troškovi (u zemljama s pametnim vladama) niži su i superautomobil si lakše možeš priuštiti. Stoga, zašto ne?

Jutarnju gužvu jednostavno je lakše podnijeti kada bijesan umjesto u konja u Corsi, bičine u Kiji ili jelena u Hyundaiju razdragano gledaš u konjića ili bika na volanu Ferrarija ili Lamba. Porscheov logo ima, između ostalog, i rogove. E, sad je pitanje: staviti plin u Porsche ili ne? Možda ipak ne. Ili ipak da? Konačnu odluku donijet ću kad me i ako ubije cijena benzina. Do tada ću gledati u video sretnog škrtca kojem se svi smiju, ali se on svaki dan vozi u Ferrariju 456!