Kolumna

Predstavite vaš rabljeni automobil na pravi način

Uz nekoliko jednostavnih savjeta, i vaš se rabljeni ljubimac može istaknuti dobrom fotografijom u oglasu

Vladimir Baće | 30.12.2016.

Odavno je prošlo vrijeme jednostavnih tekstualnih oglasa za rabljena vozila. Želite li prodati vaše vozilo na nekom od on-line oglasnika vaš oglas morate potkrijepiti i pokojom fotorafijom. Navodimo neke savjete kako, uz minimalan utrošak vremena, možete vaše vozilo predstaviti u najboljem svjetlu.


Foto oprema nije najvažnija
Za dobru fotografiju nije potreban poseban foto aparat jer će za oglas i većina pametnih telefona odraditi i više nego dobar posao.


Čistoća je pola posla
Budimo realni, nitko ne želi kupiti prljav i neuredan automobil. Stoga prije fotografiranja odvojite sat vremena i dvadesetak kuna i u samouslužnoj auto praonici operite vaš automobil. Nije potrebno trošiti vrijeme na detaljno poliranje, no pobrinite se da dobro operete vanjštinu, naplatke, kao i kompletnu unutrašnjost. Ako želite oprati i motor, što je preporučljivo prije prodaje, svakako se posavjetujte s vašim serviserom. Za potrebe ovog članka motor smo nabrzinu isprali u samouslužnoj praonici, kako bi isprali većinu prašine. U svakom slučaju, nastojte dovesti unutrašnjost automobila u čim originalnije stanje, što znači da za potrebe fotografiranja iz nje uklonite sve osobne stvari, dječje sjedalice, sjenila za prozore, osvježivače zraka i slično. U prtljažniku ostavite isključivo obaveznu opremu. Zapamtite, iako kupuju rabljeno vozilo, kupci zapravo žele dojam novog.


Lokacija, lokacija, lokacija...
Jedna fotografija na parkiralištu je gotova u par minuta, no i najbolji automobil u neurednom okolišu neće izgledati privlačno. Štoviše, refleksi drugih automobila u laku ostavljat će neuredan dojam. Odvezite se do nekog praznog parkirališta i odaberite kutak gdje nećete biti okruženi drugim automobilima i koji vam ostavlja dovoljno prostora za manevriranje kako bi mogli snimiti vozilo iz svakog kuta. Čim neutralnija pozadina u svakom slučaju je plus.


Birajte vrijeme
U fotografiji se često govori o "zlatnom satu" kada je najbolje svjetlo. Nije potrebno toliko komplicirati no jutro je u svakom slučaju preporučljivo.


Ne škrtarite na fotografijama
Vaš će oglas biti reprezentativniji ako fotografirate vozilo sa svih strana i realno prikažete njegovo stanje. Skrivajući nedostatke samo trošite vlastito i vrijeme vašeg kupca. Poželjno je da automobil snimite sprijeda, odostraga, te direktno lijevi i desni bok. Kao početnu fotografiju najbolje je još snimiti i 3/4 profil sprijeda, što je kut koji najviše asocira na katalošku fotografiju novog vozila, tako da možemo govoriti o 5 fotografija vanjštine. Izbjegavajte dupliciranje istih kadrova.


Birajte najbolji kut
Odabir kuta snimanja i kadra iznimno je važan. Iako automobil najčešće gledate iz stojećeg položaja najbolje se spustiti nešto niže, recimo u visinu struka i iz tog kuta snimiti vozilo. Tako ćete u najvećoj mjeri izbjeći neželjene deformacije automobila na slici. Isto tako obratite pažnju na udaljenost od automobila. Ne želite biti predaleko, ali ni tako blizu da automobil ispada s fotografije. Najbolje je ako automobil zauzima otprilike 80% fotografije.


Unutrašnjost
Većina pametnih telefona i prosječnih fotoaparata nema dovoljno širok objektiv kako bi uhvatio cjelokupnu unutrašnjost u jednom kadru. Stoga je snimanje unutrašnjosti potrebno izvršiti u segmentima i zasebno snimiti kontrolnu ploču s upravljačem, svako sjedalo kao i stražnju klupu zasebno. Prilikom snimanja centralne konzole sjednite se na stražnju klupu i pomaknite naslone sjedala prema nazad kako vam ne bi smetali. Dobro je uključiti i bljeskalicu na fotoaparatu kako bi izbjegli sjene na armaturi.


Detalji su bitni
Nemojte sakrivati nedostatke. Dokumentirajte oštećenja i budite otvoreni prema kupcima jer će u suprotnom biti neugodno iznenađeni kada ih vide uživo. Upamtite da će kupac lakše prihvatiti oštećenje od osjećaja da ga lažete kada u oglasu "zaboravite" navesti oveću ogrebotinu na strani vozila koju niste snimili. Isto tako, imate li bilo kakav komad dodatne opreme, poput dodatnog seta naplataka, zimske gume, pokrivač za vozilo ili slično, fotografirajte i priložite oglasu. Ne treba posebno napominjati da je fotografija uredno ispunjene servisne knjižice ili hrpe računa od servisa i više nego poželjna.


Ovo nije umjetnost
Zapamtite da prodajete automobil i pokušavate čim bolje, ali istodobno vjerno, predstaviti svoj automobil. Izbjegavajte bilo kakve dodatne filtre i efekte koje eventualno imate na mobitelu ili fotoaparatu.