Kolumna

Kinezi odlučili: naš On-Line kupljeni auto u startu štedi barem 25 posto!

Car sharing, on-line shoping, fleet management… sve to spojite s modernim, luksuznim SUV-om s hibridnim motorom potpuno nove marke kineske automobila i dobit ćete Lnyk 01 - auto koji mijenja način poimanja kupnje automobila

Marin Tomaš | 19.12.2016.

Zanimljivu kolumnu Marina Tomaša prenosimo u cijelosti s njegovog bloga autoblog.marintomas.com. Dobro znani autor i fotograf koji se bavi isključivo automobilskom tematikom na zanimljiv način piše o potencijalnoj kineskoj revoluciji kupnje novog automobila. (op.ur.)

Lynk & Co je novi brend automobila koji pokreće Geely, multinacionalna kompanija sa sjedištem u Hangzhou koja se 20 godina bavi i proizvodnjom automobila, a 2010. su kupili švedski Volvo. Slavni Peter Horbury, nekadašnji top dizajner Forda i volva, šef je dizajna ove nove marke automobila koja je krajem listopada u Berlinu otkrila izgled svog prvog modela oznake 01 te potpuno novi i moderni koncept kupovine, posjedovanja i održavanja automobila. Prvi model nove marke je kompaktni SUV razvijen u suradnji s Volvom s hibridnim pogonom koji će debitirati u Kini slijedeće godine s planom da do 2018. stigne i na europsko i na američko tržište. Lynk 01 baziran je na CMA platformi koji su zajednički razvili Geely i Volvo, a podupirat će novu Volvovu seriju 40 čiji će prvi koncepti biti prikazani u svibnju s time da bi novi XC40 trebao debitirati prije kraja slijedeće godine. Lynkovi modeli, koji će se proizvoditi u Kini, biti će namijenjeni masovnom tržištu dok se Volvo orijentira na premimum segment i borbu s luksuznim markama poput Mercedes i BMW-a. Osim SUV-a 01 Lynk u budućnosti planira kompaktnu limuzinu i kupe s četiri vrata koji će imati numerička imena poput 01 i 03, a planiraju ponuditi i plug-in hibride i potpuno električne automobile.

Osim moderne tehnologije, dizajna i komfora, najvažnije je što će Lynkovi automobili biti cijenom povoljni i to ponajprije zahvaljujući prodaji preko interneta. Naime, klasična prodaja putem mreže distributera i salona čini oko 25% cijene novog automobila, a izostavljajući posrednike u lancu prodaje Lynk planira imati vrlo kompetitivne cijene. No ne samo to, Lynk planira temeljito preispitati svaku kariku u klasičnom lancu kupnje, posjedovanja ili održavanja automobila stvarajući novi pristup automobilima moderne tehnologije koji su visoko kvalitetni i luksuzni, a po povoljni cijenama. Tako će nuditi nekoliko ograničenih paketa opreme radije nego jeftine osnovne modele s dugim listama dodatne opreme za personalizaciju što je danas strategija europskih proizvođača jer tako uvelike poskupljuje kompleksnost i troškove proizvodnje. Inspiriran pristupom modnih marki, Lynk će tako zamijeniti liste opcija manjim selekcijama bogato opremljenih kolekcija s fiksnim cijenama skrojenim prema skupinama kupaca. Prilikom kupnje automobili će biti isporučeni izravno kupcu, baš kao što će se posebna tvrtka brinuti o održavanju vozila preuzimajući vozilo izravno od vlasnika prilikom odlaska na servis bez potrebe da vlasnik time zamara.

I samo ime Lynk lukavo je smišljeno s obzirom da će Lynkovi automobili biti višestruko povezani – ne samo jedni s drugima, već i s kućom vlasnika, uredom, aplikacijom za međusobno dijeljenje i sl. Naime, Lynk će nuditi vlasnicima da posuđuju svoje automobile drugima za vrijeme dok ih ne koriste. Pritiskom na tu opciju na velikom centralnom LCD zaslonu osjetljivom na dodir kojim će biti opremljen svaki Lynk, vlasnik će moći ponuditi svoj automobil drugima koristeći digitalni ključ, a upotrebu automobila moći će pratiti putem mobilne aplikacije. Kineska tvrtka udružila se s Ericssonom kako bi stvorila cloud platformu koja će nuditi programsko sučelje i za druge aplikacije dok za stvaranje potpuno nove, za automobilsku industriju revolucionarne, digitalne infrastrukture za on-line naručivanje, prodaju, dostavu i servisiranje kupca blisko surađuju s Microsoftom i Alibabom. Što se samog Lynka 01 tiče, on je dug 4,53 metra, širok 1,85, a visok 1,65, a u startu će ga pokretati hibridni pogon koji se sastoji od 1.5-litrenog trocilindirčnog benzinskog motora i elektromotora. Nudi će opciju ručnog mjenjača sa šest stupnjeva te automatskog s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. U skoroj budućnosti Lynk namjerava ponuditi i 2-litreni četverocilindrični benzinski motor, a oba motora proizvodit će se u Kini pod licencom Volva. Glavni konkurent, kažu u Lynku, bit će mu Nissan Qashqai i njemu slični.