Kolumna

Mitsubishi EVO IX MR sa samo 13 kilometara prodan za suludi iznos!

Na dan kada je u prodaju pušten Muskov Tesla Model 3, neki je entuzijast kao u inat odriješio kesu za jedan od najboljih civilno/trkaćih reli automobila svih vremena

Branimir Tomurad |

Svijetom automobila svakoga dana odzvanjaju vijesti, a nekako se uz isporuke prvog Teslinog modela 3 danas veže njih najviše. Svejedno, preko bare zna biti jako zabavno i u onim malim rubrikama u kojima tu i tamo zablista neki kapitalac. Jedan od njih je Mitsubishi EVO IX MR, metalik sivi, nov ispod čekića, sa samo 9 prijeđenih milja. To je vjerojatno posljednji novi Micek EVO IX, koji se poput nekog fosila pojavio na ekranu. Kako su samo brzo nestala vremena kada su takvi auti bili glavna vijest...

I dok današnji auti imaju autopilot i elektroniku koja je u stanju čovjeka sačuvati od vlastite gluposti, ovaj ju je Mitsubishi najbrutalnije moguće kažnjavao. Naime, stražnji diferencijal tog auta raspoređuje okretni moment na lijevi ili desni kotač po potrebi, ne bi li čim brže prošao zavoj. Vektoriranje okretnog momenta Mitsubishiji čine još od 2000. godine, dok je Audi u RS modelima za njima zakasnio dobrih 12 godina.

Golemi metalno zvučeći dvolitraš sa 16 ventila i 280 KS koji u tili čak postaju 340 KS uz samo malo mapiranja, u kombinaciji s tim diferencijalom, postaju jako opasna igračka. To je auto koji kažnjava za najmanju izvedenu glupost. Ako mislite da je GT-R brutalan, on barem ima nekoliko programa u kojima možete biti brzi i ako niste dobar vozač, dok je Mitsubishi EVO IX vjerojatno posljednji auto ikad razvijen i proizveden u kojem nespretnjaković ne može bokom proći zavoj ako to ne zna svojim rukama i spretnošću. Sirov, brz, brutalan. Pravi trkaći auto jedva pripitomljen za cestu. Pustite sada Imprezu WRX STI, ona je podatna i puno lakša za vožnju.

Auto je završio na ebay aukciji i početna cijena je postavljena malo ispod cijene koliko je koštao nov. Dakle, umjesto za 37.000 dolara, startao je na 30.000 dolara. I onda se dogodilo nešto jako zabavno. U samo nekoliko dana neka je poštena duša stavila obvezujuću ponudu na jedva ispod 138.000 dolara. Dakle, preko 100.000 eura za Mitsubishi EVO?! Ovo je, ne računajući aute složene za utrke prepune egzotičnih dijelova, vjerojatno najskuplji Mitsubishi EVO na svijetu. To me raduje, jer nije sve gotovo. Iako je 2008. godine njegov razvoj završio, a ja namjerno negiram EVO X kao bolji auto jer to nije i ne može biti pored Devetke, čini se da još ima ljudi koji su spremni platiti za izvrsne gutače benzina.

A kako stvari stoje kod nas? Miceki EVO su rijetki i nakon strmoglavog pada vrijednosti tamo oko 2012. godine, sada im cijene rastu. Da budem precizniji, jako ih se malo ponudi za prodaju u oglasnicima, što znači da ih nitko neće jeftino ponuditi. Ljudi su svjesni da niti jedan proizvođač više ne ulaže u razvoj brzih automobila. A automobila poput Miceka više – nema. Nemojte mi sada da električni auto ubrzava za 5 sekundi jer ćete se samo otkriti kao nespretnjaković koji ne zna što je to brzi auto. Auto trkaćih korijena, rasan i brutalno opasan, s aurom koja bode, glasnim auspuhom i sposobnošću da ti oznoji dlanove dok kažeš keks. Auto koji juri poput trkaćeg, nikad miran, uvijek na rubu ekscesa. To je prava stvar.

Zato je sada vrijeme za kupnju posjednjih mohikanaca, gutača benzina koji su mijenjali svijet i znojili dlanove. Požurite dok se još pronađe pokoji uredni. Jer, za desetak godina bit će jako zabavno jurcati između zbunjenih autonomnih automobila...