Kolumna

TOP 5 kabrioleta do 7000 eura

Već za 20.000 kuna možete uživati s vjetrom u kosi, a sve do 50.000 kuna budžet će vam osigurati i sportski štih - kabrioleti su jeftiniji nego što biste pomislili...

Branimir Tomurad |

Sezona vožnje bez krova je u punom jeku, tek pokoji kišni dan može vas omesti u uživanciji. Nema ljubitelja automobila kojem barem jednom godišnje ne padne na pamet ideja o kupnji kabrioleta pa krene potraga po oglasnicima. Prvo valja razlučiti želite li roadster ili cabrio s četiri sjedala, mi preferiramo ove prve. Što se nudi u rangu cijene do pedesetak tisuća kuna.

Mazda MX-5
Lagani mali roadster, pomalo frizerskog štiha, zapravo je izuzetan vozački stroj. U ovoj cijeni možete odabrati NB FL model kakav želite, recimo 2003. ili 2004. godinu. Odabir stroja nije toliko važan, i manji 1.6 i jači 1.8 neće vam slomiti vrat na ubrzanjima, no jači dolazi sa samokočnim diferencijalom. Nije nasušno potreban, uživati u vožnji može se i bez njega.
Najveći plus: Miata ne stari pa dobro drži cijenu
Najveći minus: Izgledat ćete kao frizer

BMW Z3
Ne baš naj za taj novac, ali hej, to je BMW Z3. Izbor nije neki, uglavnom su malo skuplji. Zanimljiv auto, ali u ovoj cijeni očekujte ga bez šestaka s kojim dolazi zavijajući zvuk. Problem održavanja je jedino vidljiv kada treba zamijeniti neki karoserijski dio ili platno krova, to može biti skupo. Sve drugo nije strašno, više ćete uživati nego visjeti kod mehaničara. BMW serije 3 Cabriolet je zgodna alternativa iako je riječ o potpuno drukčijem tipu automobila. Ako baš želite BMW, nešto od toga ćete već pronaći.
Najveći plus: dobar vozački auto
Najveći minus: uglavnom prerađivani

Alfa Romeo Spider 916
Najjeftinija ulaznica u svijet beskrovnika. Činjenica je da je Spider puno bolji auto nego što bi se to po cijeni zaključilo. Lako se održava uglavnom kombinacijom rabljenih i novih dijelova, lijepo se vozi, ali nije za izrazito visoke (kao ni MX-5). Bilo bi zanimljivo pronaći dobar primjerak i brižno ga paziti. Ne zato jer će biti budući klasik, već zato što košta toliko malo da ćete ga imati iz čistog hira a da to na budžetu ne osjetite. Mana mu je što je prednjepogonaš, za razliku od svih serija prije, trostruko skupljih.
Najveći plus: ne osjeti se na budžetu
Najveći minus: teško je naći netaknuti primjerak

Saab 9.3 Cabrio
Netipičan auto, potpuno drugačiji od svega. Idealno se uklapa na listu. Nema ih puno, tek tu i tamo pojavi se neki primjerak na prodaju. Kada se to i dogodi, lako ulazi u budžet od 50.000 kuna i, što je najbolje, star je desetak godina za taj novac. Dobar i pouzdan automobil. Nepraktičan ako oštetite bilo koji karoserijski dio jer ćete završiti kao tragač na ebayu. Veliki plus je što ga u prosjeku voze fini ljudi pa ćete teško naići na loš i zapušten primjerak.
Najveći plus: dobar dizajn i imidž
Najveći minus: teško nabavljivi dijelovi

Volkswagen Golf Cabriolet
U ovaj budžet ulaze svi modeli do 3,5. Model „tri i pol“ je Golf III s farovima Golfa IV. Dobar i pouzdan svakodnevni auto za dvadesetak tisuća kuna. Lako se održava, a jedan je od rijetkih koji se mogu kupiti s dizelskim motorom. Izdržljivi i štedljivi 1.9 TDI ujedno je i prvi stroj ikada ugrađen u neki Cabriolet (bio je to Audi 80 Cabrio 1.9 TDI koji je ujedno rijetka, ali zgodna alternativa). Kod Golfa je sve poznato – dobro drži cijenu i jeftin je za održavanje.
Najveći plus: jednostavan, trajan i štedljiv
Najveći minus: bolji za svaki dan nego za uzbudljivu proljetnu vožnju