Auto

Najjači serijski Ferrari i posljednji pravi V12

Ferrari za Ženevu priprema najsnažniji serijski model u povijesti koji pokreće 6,5-litreni V12 s čak 800 KS, više i od žestokog F12tdf

Ozren Adamović | 19.2.2017.

Ferrari 812 Superfast predstavljen je kao najsnažniji serijski automobil proizveden u 70 godina dugoj povijesti tvrtke iz Maranella. Riječ je o kupeu koji je u osnovi jako dorađena inačica model F12 Berlinetta, ali koristi veći 6,5-litreni atmosferski V12 i donosi novu tehnologiju podvozja.

Veći motor razvija okruglih 800 KS pri 8500 o/min, što je 123 KS po litri obujma, kao i najveći okretni moment od 718 Nm pri 7000 o/min. Čak 80 posto okretnog momenta na raspolaganju je već od 3500 o/min što značajno olakšava laganu vožnju pri nižim okretajima. Ovakve performanse postignute su dijelom korištenjem sustava direktnog ubrizgavanja od 350 bara koji je po prvi puta upotrijebljen na motoru visokih performansi i njegovim kombiniranjem s usisnim kanalima promjenjiva geometrije koncepcijski preuzetim s atmosferskih motora Formule 1.

Ovo je najsnažniji sprijeda postavljen motor u serijskom automobilu, a najvjerojatnije je riječ o posljednjem Ferrarijevom "čistom" V12 koji nema pomoći niti hibridnog sustava niti turbopunjača. Snaga i moment na stražnje se kotače prenose putem sedmostupanjskog automatskog mjenjača s dvije spojke, a performanse koje ovaj automobil postiže posve su u skladu s imenom - za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 2,9 sekundi, dok je najviša brzina veća od 340 km/h. To su brojke jednake F12tdf-u od kojeg je 812 Superfast teži za 110 kilograma.

Druga značajna novost 812 Superfasta je električni servoupravljač, prvi u Ferrariju, a razvijen je kako bi radio u kombinaciji sa sustavom Side Slip Control koji se već dokazao kao koristan po pitanju agilnosti na modelima poput 488 GTB-a. Novost je i druga generacija sustava virtualnog skraćivanja međuosovinskog razmaka (VSW), evolucija sustava korištenog na F12tdf koji "zaoštrava" upravljanje i ubrzava reakciju na upravljanje.