Auto

Najveća Lexusova limuzina vraća se na 'mjesto zločina'

Toyotina luksuzna marka Lexus u Detroitu je predstavila novu generaciju svoje najveće limuzine LS koja se na tržištu natječe s Mercedesom S-klase i BMW-om serije 7

Ozren Adamović | 13.1.2017.

Najveći Lexusov model, limuzina LS bio je prvi automobil kojim se Toyotina luksuzna marka predstavila svijetu na salonu u Detroitu 1989., a ove su godine na istom mjestu predstavili novu generaciju tog modela. Novi LS koristi novu platformu označenu kao GA-L, a dizajnerski se odlikuje novim kućnim stilom u kojem se ističe velika maska s više od 5000 površina. Kupeovska linija velike limuzine inspirirana je konceptnim LF-FC kupeom iz 2015., a uglat prednji kraj u kontrastu je s fluidnim bočnim linijama.

Dimenzijama je novi LS narastao gotovo u svim smjerovima - dug je čak 5235 mm, širok 1900 mm, a visok 1450 mm, uz međuosovinski razmak od 3125 mm. Jedino visina manja je nego prije što doprinosi vizualno snažnijem stavu. Unatoč većim dimenzijama, zahvaljujući novoj platformi koja koristi lakše i čvršće materijale novi je LS za 90 kilograma lakši od prethodnika.

Unutrašnjost je prepuna moderne tehnologije, ali i zanimljivih dizajnerskih rješenja. Putnike dočekuje ambijentalna rasvjeta inspirirana japanskim lampionima, a unutrašnjost može biti ukrašena različitim umecima od pravog drveta. Naravno, na armaturi središnje mjesto zauzima 12,3-inčni ekran. Prednja se sjedala mogu podešavati na 28 načina, a nude i grijanje, hlađenje i masažu što će se naći i u ponudi za stražnju klupu.

Zasad se spominje samo jedan model, LS 500, kojeg pokreće novi 3,5-litreni V6 twin-turbo benzinac koji razvija 415 KS i 600 Nm. Snaga se na stražnje ili na sve kotače, ovisno o opciji, prenosi putem automatskog mjenjača s deset stupnjeva prijenosa. Od podataka o performansama Lexus je dao samo jedan - model sa stražnjim pogonom od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,5 sekunde. Ništa darežljiviji nisu bili niti s podacima o cijeni i početku prodaje - zasad su obje informacije nepoznanica.