Auto

Reinkarnacija legende za električnu budućnost

Klasični Volkswagenov kombi nadahnuo je dizajnere prilikom oblikovanja električnog koncepta budućnosti s pogonom na sve kotače

Ozren Adamović |

Volkswagenov koncept ID Buzz svakako nalikuje legendarnom kombiju, ali u svemu ostalom riječ je isključivo o vozilu budućnosti. Koristi novu kućnu platformu MEB namijenjenu električnim automobilima na kojoj je već predstavljen koncept ID kombi-limuzine jesenas u Parizu. Automobil je dug 4971 mm, širok 1976 mm i 1963 mm visok, z međuosovinski razmak od čak 3300 mm. Zahvaljujući tome može se pohvaliti iznimno prostranom unutrašnjosti koja može primiti osam putnika.

ID Buzz dio je strategije novog šefa Volkswagena Herberta Diessa koji nakon Dieselgatea želi tvrtku dovesti u vodeću poziciju proizvođača električnih automobila u sljedećem desetljeću. ID Buzz drugi je od pet planiranih modela. Prvi je spomenuti petvratni ID, a nakon Buza očekuju se SUV, limuzina i sportski model.

Koncept pokreću dva elektromotora, po jedan za svaki par kotača, što zajedno čini pogon na sve kotače. Svaki od njih razvija snagu od 204 KS, ali zajednička snaga im je 374 KS. Dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo pet sekundi, dok je najviša brzina ograničena na 160 km/h. Volkswagen kaže kako postoji mogućnost izvedbe samo s jednim elektromotorom na stražnjoj osovini od 270 KS.

Električna energija pohranjuje se u litij-ionskoj bateriji od 111 kWh smještenoj u podnici koja je prema važećem europskom ciklusu (ECE) dovoljna ID Buzzu za 600 kilometara bez punjenja. Baterija se za pola sata može napuniti na 80 posto što je dovoljno za doseg od 480 kilometara.

Još nije donesena odluka o serijskoj proizvodnji ID Buzza, ali svi čelni ljudi Volkswagena podupiru ovaj koncept. Ako jednak interes pokažu trgovci i potencijalni kupci lako će doći do službene odluke uprave.