Tehnologija

Nova generacija kočnica za električne i hibridne automobile

Continental predstavlja potpuno novo rješenje kočionih sustava koji su specifično razvijeni za nova hibridna i električna vozila

Vladimir Baće |

Nova električna i hibridna vozila donose i neke specifičnosti po pitanju trajnosti "potrošnih dijelova", posebice kočnica. Zamijećeno je, naime, da hibridima i EV automobilima kočnice traju znatno dulje. Tako Toyoti Prius set kočionih pločica zna trajati i 100.000 km. Razlog leži u korištenju regeneracije energije prilikom kočenja, tako da klasične kočnice imaju znatno manje posla, ali i u općenito nježnijoj vožnji vlasnika takvih vozila.

No takva rijetka izmjena ima i svojih negativnih strana. Kočnice koje su toliko dugo na vozilu pate od korozije i tijekom vremena se mijenja odziv kočnica te je teže osigurati savršenu sinkronizaciju klasičnog kočionog sustava i onog hibridnog. Vozači to najčešće osjete kao neravnomjerno usporenje i vibracije prilikom pritiska papučice kočnice.

Novi sustav kočnica koji je razvio Continental potpuno izokreće klasični sustav kočnica naglavačke. Umjesto željeznog ventiliranog diska, Continentalov sustav koristi bitno veći aluminijski disk. Kako aluminij bitno bolje odvodi toplinu disk je neventilirani i samim time bitno lakši. Kako bi se osigurala maksimalna površina diska, on je učvršćen na naplatak a kočiona kliješta su montirana iznutra. Zahvaljujući njihovom pričvršćenju bliže centru osi rotacije ona su daleko kruća, ali i lakša, što osjetno smanjuje buku prilikom kočenja. Dodatna prednost je što se aluminijski disk uopće ne troši već je trošenje koncentrirano isključivo na kočionim oblogama.

Ljubitelji velikih naplataka isto mogu odahnuti. Potpuno u skladu s trendom stalnog povećanja opsega kotača (što je dobro za manji otpor kotrljanja) Continentalov sustav odlično je prilagođen većim naplatcima i bitno bolje izgleda nego kombinacija velike felge i minijaturnih klasičnih kočnica.