Tehnologija

Naplatci od ugljičnih vlakana za novi 911 Turbo

Porsche je predstavio naplatak od ugljičnih vlakana izrađen u potpuno novoj tehnologiji koji je 20% lakši i 20% čvršći od dosadašnjih aluminijskih modela

Vladimir Baće | 18.8.2017.

Nakon karbonskih karoserijskih panela i šasija svojih najekskluzivnijih modela, Porsche je predstavio i karbonske naplatke. Iako nije prvi proizvođač koji se na to odlučio, Ford ih već nudi kao opciju za novi Mustang, Porscheovi naplatci izrađeni su novom tehnologijom koja obećava veće čvrstoće i manju masu gotovog proizvoda.

Ono što je jedinstveno i dosad neviđeno među proizvođačima automobila jest konstrukcija obruča Porscheovih karbonskih naplataka. Umjesto da se rade od rezanih komada tkanine, ugljična vlakna su odmah direktno pletena u jedinstven komad oblika obruča felge. Za to se koristi trenutno najveći tkalački stan ovog tipa, promjera preko sedam metara. Time se dobiva čvršća konstrukcija s manje spojeva i manjom masom. Centralni dio izrađen je klasičnim putem i sastoji se od preko 200 individualnih komada ugljične tkanine. Impregniran sa specijalnim ljepilom, naplatak se potom peče pod visokim tlakom te prolazi dodatnu termičku obradu tijekom koje postiže svoju maksimalnu čvrstoću. Kako bi istaknuli karbonsku konstrukciju, novi naplatci dostupni su isključivo u prozirnom laku.

Novi naplatci 20% su lakši i čak 20% čvršći od dosadašnjih aluminijskih modela. Dok je veća čvrstoća zanimljiva s obzirom na to da se na njima nalaze gume iznimno niskog profila, manja masa omogućuje ovjesu da bolje odrađuje svoj posao i dodatno olakšava odziv upravljača. Naplatak je trenutno dostupan isključivo kao opcija uz 911 Turbo S Exclusive Series model, i to za nemalih 15232 EUR nadoplate za set, no za očekivati je da će uskoro postati dostupan i za ostatak game.