Tehnologija

Wankel se vraća i bit će najbolji range extender?

Mazda je predala patent iz kojeg je očito kako će Wankel veličine dvije šake postati maleno, lagano i moćno rješenje za range extendere

Branimir Tomurad | 20.3.2017.

Dodatni motor s unutrašnjim izgaranjem pokreće električni generator i po potrebi puni ispražnjene baterije, ali kao veliku manu ima golemu masu i dimenzije pa zauzima dragocjeni prostor u automobilu. Naime, kako su klasični četverotaktni motori većih dimenzija, njihov smještaj u električne automobile stvara probleme konstruktorima.A klasično razmišljanje o extenderima također ima podosta mana.

Prednost Wankela je mala specifična masa uz visoku specifičnu snagu, a nakon što je prestala proizvoditi RX-8, Mazda je predstavila jedan koncept koji bi trebao biti nasljednik tog sportskog modela, ali je predala i nekoliko patentnih zahtjeva koji se odnose na ugradnju Wankela u električne automobile. I dok je internet brujao kako dolazi novi RX, oni su u tišini radili na minijaturnom motoru. Upravo to izgleda prilično zanimljivo. Naime, Mazda2 RE Range Extender konceptni je model s malim rotacijskim motorom koji zaprema tek 330 ccm.

Mazda2 RE Range Extender ima pogon na prednje kotače putem dva elektromotora, dok se stražnji kotači pokreću uz pomoć malog Wankela. Ono najzanimljivije je da Mazda svoj maleni rotacijski motor uvijek zaustavlja u poziciji u kojoj rotor zatvara usis i to je također opisano u patentu. Naime, kako nema bregastu osovinu već rotor svojim kretanjem otvara i zatvara usis i ispuh, to je bilo potrebno kako bi start stop sustav radio bolje. Time se rješava problem ponovnog starta za kojeg je potrebno puno manje okretaja rotora jer nema povrata dijela ispušnih plinova u usisni dio.

Ono najbolje je smještaj, jer Mazdin sustav kompletno u sastavu motor, rezervoar i mjenjač praktički stanu u rupu od rezervnog kotača ispod podnice prtljažnika. Zato je Mazda sjajna inženjerska tvrtka, jer razvojem od jednostavnih rješenja zna ukalupiti proizvod koji je realno najbolje rješenje za prijelazni period dok se ne razviju još bolje baterije. Bravo Mazda!