Povijest

Superkaravan iz prošlog stoljeća

Kada se Njemački tjuner AMG dosjetio ugurati veliki V8 u tada novu W124 liniju Mercedesa nastala je legendarna serija kupea, limuzina, ali i jedan karavan, svi pod imenom "Hammer"

Vladimir Baće |

Mercedes W124 iz 1984. jedan je od klasičnih modela te marke poznatiji kao E klasa. Tvornički dostupan s 3 litarskim šesterocilindrašem u najsnažnijoj izvedbi, ovaj je model ubrzo pao u ruke tada neovisnih tjunera iz kuće AMG.

Ugradnjom V8 motora iz veće S klase, prvo u 5 litarskom, a potom i u 5.4, 5.6 i 6 litarskom izdanju, nastaje legendarna serija automobila pod nazivom "Hammer". U naj snažnijoj 6.0 litrenoj inačici ovi su automobili razvijali preko 375 Ks i bili prve limuzine s krajnjom brzinom preko 300 Km/h.

Iako je AMG Hammer najčešće povezan s limuzinskom i kupe inačicom, postoji i jedan karavan izrađen po posebnoj narudžbi za kupca iz Kanade. U neku ruku začetnik svih superkaravana, ovaj Hammer nastao je na skromnoj bazi W124 karavana s 3 litarskim dizelom, budući da u to doba nije bilo drugog W124 karavana dostupnog u Kanadi. Bio je dovoljan ček na 190000 dolara (govorimo o 1987.!) i AMG je u potpunosti promijenio ovaj skromni karavan uguravši u njega najsnažniji 6.0 V8, metre i metre fine kože, te ovjes i kotače dostojne jednog Hammera.

Kako ovaj unikat izgleda danas, pogledajte u videu.