Povijest

Na aukciji aluminijski Ferrari 365 GTB/4 Daytona!

Jedan jedini cestovni primjerak koji uopće postoji pronađen je prašan i zaboravljen i bit će ponuđen na aukciji

Branimir Tomurad | 25.8.2017.

Nevjerojatno, ali rijetki su uopće znali je načinjen jedan cestovni aluminijski Ferrari 465 GTB/4 Daytona, a ta šačica vrsnih poznavatelja tu je tajnu dugo čuvala i nadala se najboljem scenariju – da njegov vlasnik, Japanac, popusti i odluči se na prodaju. Upravo to se i dogodilo.

Davne 1968. Ferrari je predstavio 365 GTB/4 koji je u imenu Daytonu dobio nakon pobjede godinu prije kada je Ferrari na istoimenoj 24-satnoj utrci osvojio prva tri mjesta. Naravno, to je bio tek nadimak, Ferrari mu nije dao to ime. Ali mediji su učinili svoje i par desetljeća kasnije čak su ga i iz Ferrarija počeli tako zvati.

Upravo Daytona bila je načinjena kako bi konkurirala Lamborghini Miuri koja je predstavljena dvije godine ranije i koja je navodno Enzu utjerala strah u kosti više nego ijedan konkurentski auto prije nje. Ferruccio Lamborghini, proizvođač traktora, Miurom je pokazao da može biti ozbiljan konkurent.  

Enzo je bio skeptik kada je trebalo velike motore gurati u stražnji dio svojih automobila, vjerujući kako će ih biti gotovo nemoguće kontrolirati pa je opet ostao pri V12 motoru sprijeda u tada novom 365 GTB/4. Mjenjač je smješten straga pa balansk ostaje savršen, baš kao na prijašnjem Ferrariju 275 GTB. Da pojasnimo, omjer mase može biti 50:50, ali nije poanta u tome. Masa može biti raspoređena na krajeve automobila a ne na sredinu što donosi povoljni polarni moment automobila i lakše ga je voziti. Primjerice, zamislite zašto mažoretkinje imaju kugle na krajevima štapa, a ne u sredini.

Ferrari 365 GTB/4 Daytona ima V12 motor sa 4390 ccm kojeg hrani šest Weberovih rasplijnača 40 DCN20 i pritom daje 352 KS. Ubrzanje do stotke od 5,4 sekunde i za današnje je pojmove jako dobro, a najviša brzina od 280 km/h bila je 5 km/h iznad Miurine.

Ferrari je načinio 1284 Daytone, što je poprilično velika brojka. Samo šest je od aluminija, upravo ova sa fotografija. Brojevi šasije i motora pristaju uz bazu podataka u Ferrariju. Stvar je u tome da je pet aluminijskih završilo u utrkama i dominiralo na 24 sata Daytone, a samo jedan takav prodan je Lucianu Conti, utemeljitelju i izdavaču magazina Autosprint. On je bio prijatelj Enza Ferrarija.

Nakon što je promijenio nekoliko vlasnika u Italiji, prodan je japanskom dileru automobila 1971. godine, a 1980. vlasnik mu je postao Makoto Takai. Nomen est omen, ili ime je znak reklo bi se, pa je čak i etimologija riječi u skladu s izgledom auta: “ma ko to taka”!

Nakon skoro 40 godina provedenih u prašnoj garaži i nakon nekoiko odbijenih ponuda od strane kolekcionara Ferrarija, vlasnik je odlučio ponuditi ga na aukciji bez rezervne cijene. Drugim riječima, da baš nitko ne izrazi interes mogli biste ga dobiti za jedan dolar. Ima 36.390 kilometara, netaknut je i potpuno kompletan.

Očekuje se cijena u rangu od 1.400.000 eura sve do 1.700.000 eura. Gdje je Eurojackpot kad ga najviše trebamo?! (uplatismo listić). Više na www.rmsothebys.com