Servis

Najveća, najbrža i najmodernija radionica za popravak automobila u Hrvatskoj

Svaki rabljeni automobil iz Neostara prođe kroz jednu od najvećih i najmodernijih radionica u Hrvatskoj

Branimir Tomurad | 16.3.2017.

Svaki automobil iz Neostarovog salona prođe kroz jednu od najvećih i najmodernijih radionica u Hrvatskoj koja je u stanju više od 10 vozila gotovo u potpunosti obnoviti u samo jednoj smjeni. Nalazi se u Dumovcu i u njoj radi čak 25 vrhunski obučenih ljudi s bogatim iskustvom i najsuvremenijim uređajima, alatima i opremom. Svaki auto mogu dovesti u vizualno i tehničko odlično stanje u izuzetno kratkom roku. Tu su centar za prijem i otpremu, limarija, lakirnica, automehaničarska radionica, vulkanizacija s hotelom za gume, odjel za detaljno čišćenje vozila te za njihovo fotografiranje u doslovno 360 stupnjeva te najnoviji segment za obnovu aluminijskih kotača svih tipova, pa čak i novih “diamond cut” dvobojnih aluminijskih kotača.

Komora za snimanje automobila posebno je zanimljiva jer je doslovce riječ o najnovijoj tehnologiji koja prati svjetske trendove. Automobil ulazi unutra i postavlja se na platformu u koju su usmjerene četiri kamere, dvije za vanjsko snimanje, jedna za snimanje iznutra i još jedna za detalje. Na ovaj način može se prikazati automobil daleko točnije nego do sada i to u prikazu 360 stupnjeva. Ovo je ujedno i najveća novost na hrvatskom tržištu. Upravljanje je jednostavno, upravljačka je kabina opremljena računalom koje je povezano s kamerama pa se sve radi jednostavnim pritiskom prekidača na kontrolnoj ploči.

No, da bi automobil stigao do komore za snimanje koja je šećer na kraju radnog dana, treba ga prvo obraditi i po potrebi doraditi. Tu na svjetlo dolaze alati i stručni kadar. Posebna se pozornost poklanja najosjetljivijem dijelu, odnosno limariji. Nerijetko automobili dolaze oštećeni, no ovdje u Dumovcu moguće je napraviti ono što se smatra gotovo nemogućim ili u najmanju ruku teško izvedivim. Zadatak je svih stručnih i visokokvalificiranih zaposlenika da vanjski izgled dotjeraju što je moguće bliže originalu. U Dumovcu se popravljaju i vozila klijenata koja često znaju biti i ozbiljnije oštećena i potrebni su zahtjevniji zahvati na karoseriji, no ni to ne predstavlja veći problem jer se može i jače razbijeni automobil ispraviti na, kako se kaže, ‘nulu’. Za to se koristi 400.000 kn vrijedan stol za centriranje i razvlačenje koji os vozila i geometriju može vratiti u mjere kao da je vozilo novo. I lim koji je oštećen može se popraviti korištenjem specijalnih alata i materijala na način da se maksimalno očuva kvaliteta originalnog dijela, a da se ne režu dijelovi karoserije s ciljem zamjene oštećenog dijela.

Jedno je mehanika, drugo je kozmetika. Lakiranje i popravak boje na korištenom automobilu traže određeno umijeće. Neki autolakireri već su dva desetljeća u tom poslu. Nije stvar u opremi koja može biti i najsuvremenija, ni u tome što piše na bočici, stvar je u ovisnosti o preciznom oku i mirnoj ruci. Današnji automobili nisu kao prijašnji, danas praktično više i nema obične boje, sve je metalik ili perla, i to u nekoliko slojeva. Ovdje imaju opremu kojom će računalo izbaciti najidealniju mješavinu, čak tri varijante, ali na kraju je iskusno oko ono koje će dati nijansu najbližu onoj na ostatku automobila. Zato je iskustvo presudno u lakirerskom poslu.

AutoZubak Neostar u Dumovcu opremljen je i novim vozilom za vuču te s deset zamjenskih vozila, što korisnicima usluga ove specijalizirane radionice osigurava maksimalnu mobilnost jer se do klijenta odmah dovozi zamjenski Smart, a pokvareno vozilo istim se vučnim vozilom odvozi na popravak. Još je jedan objekt u sastavu lokacije u Dumovcu, čini se, ispred konkurencije. U hotelu za gume u ovom se trenutku, kada je vrijeme zamjena pri kraju, čuva ogroman broj guma. – Ovdje kada je sezona zamijeni se i do 120 kompleta guma dnevno, u ovom se trenutku ovdje čuva više od 20.000 kompleta guma koje su sve adresirane i označene pa ih se može locirati za nekoliko minuta. Osim toga, ovdje je i četiri tisuće novih guma tako da se u svakom trenutku može osigurati zamjena guma na svakom vozilu koje dođe u vulkanizerski dio radionice.

Oštećeni kotači također se mogu lakirati i popravljati, no poseban problem čine noviji tipovi kotača, danas moderni aluminijski naplatci u dvije boje, čiji su krakovi vidno tokareni dok su im pojedini dijelovi obojeni. Kompletna traka za popravak takvih kotača izuzetno je skup alat koji možete vidjeti samo na jednom mjestu u Hrvatskoj – baš ovdje u Dumovcu. Nakon grube obrade i pranja, kotač se na stolu obrađuje istim alatima kao i u tvornici, a zatim se priprema za lakiranje i lakira. Razlike između originala i repariranog dijela nema, a ružne ogrebotine od života u gradu nestaju bez traga. Ovaj je alat bio jedina karika u lancu koja je nedostajala da se radionica može zaista nazvati svemogućom kada gledamo na vizualno uređenje vozila.

Iako ova superradionica izgleda poprilično napunjeno, ne bi bilo problema da se zahtjevi i povećaju jer može opslužiti i daleko veći broj vozila, a u tom slučaju još će više ljudi biti zaposleno pa je i to plus. Tijekom sljedećih mjeseci tematski ćemo obraditi sve servisne radove koji se mogu obaviti u najmodernijoj i najbržoj radionici za popravak automobila u Hrvatskoj.