Servis

Čak i stakla mogu se popravljati posebnim metodama

Staklo koje je pretrpjelo oštećenje od kamenčića ne mora se zamijeniti, popravak je najbrže i najpovoljnije rješenje, a staklo ostaje originalno

Branimir Tomurad | 18.6.2017.

Vožnja u kolonama, pogotovo višim brzinama, na staklima u poklopcu motora ostavlja tragove oštećenja. Najviše netom nakon zime ili tijekom zime kada su ceste nasute solju i kamenčićima, ali i u drugo doba godine. Ako se čuje kvrckanje kamenčića od staklo, to će na kraju sigurno rezultirati malim rupicama. Ukoliko se iz njih ne šire pukotine, štetu je najvjerojatnije moguće popraviti. S obzirom da je cijena zamjene stakla preko 1000 kuna, nekoliko stotina kuna čini se kao bagatela za spas originalnog vjetrobrana. Ako auto ima atermičko staklo, ili integrirane kamere i radar ili senzor za kišu, trošak raste još i više.

Velika oštećenja ne mogu se popraviti jer je narušena čvrstoća vjetrobrana. Usto, okvir stakla prenosi vibracije s ceste i svaka će se pukotina uvijek proširiti pod djelovanjem vožnje i razlika u temperaturi. Ako to nije slučaj, već je samo okrnjen manji dio stakla od oko pola centimetra promjera, kružnog oblika, popravak je pravi spas. Velika je prednost i što osiguratelji nude dodatno osiguranje vjetrobrana koje se može doplatiti za svega nekoliko desetaka kuna i to je svakako za preporuku. Ukoliko imate takvu policu osiguranja, osiguratelj će platiti štetu bez malusa na policu. Bonus, dakle, ne gubite zbog puknuća stakla.

Sami servisni rad na staklu traje oko pola sata za svaku rupu. Staklo valja dobro očistiti, a zatim se posebnim alatom uz pomoć izmjenične upotrebe podtlaka i tlaka rupa zapunjava epoksidnom smolom posebno izrađenom za tu namjenu i smještenom u kapsuli koja se priključuje na alat. Posao je čist i precizan, a iskusni tim stalno prolazi nove obuke i unaprijeđuje načine popravaka. Vrlo je delikatan jer samo jedna pogreška može značiti ponavljanje postupka i gubljenje vremena. Sav alat stane u jedan kofer.

Proces sušenja ubrzava se UV lampom, a zatim se popravljeni dio pobrusi i ispolira za to namijenjenom pastom. Nakon izvršenog zahvata teško je uopće pronaći mjesto gdje je staklo bilo oštećeno jer je jednako prozirno i čvrsto kao i prije. Čak i tiijekom vožnje noću nećete moći lako zamijetiti promjenu u lomu svjetla na popravljenom dijelu vjetrobrana. Ponekad se dogodi da se popravak ne može izvršiti. To je obično slučaj kada je oštećenje dugo stajalo nesanirano (nekoliko mjeseci naprimjer) pa su se, zbog naprezanja stakla jer nijedna karoserija automobila nije toliko kruta, pukotine proširile i nemoguće ih je zaustaviti ili je jednostavno oštećenje suviše zapunjeno prljavštinom. U tom slučaju jedino što preostaje jest zamjena vjetrobrana.

Čak niti to nije bauk kad posjedujete alat s kojim se staklo demontira za svega pet do deset minuta uz pomoć četverokutne žice koja prolazi kroz ljepilo i staklo odvaja od karoserije, a pritom se ne oštećuje niti lak niti plastične obloge koje u unutrašnjosti omeđuju staklo. Starija vozila imaju stakla pričvršćena gumom, a ona se ne demontiraju ovim alatom već polugama, a montaža se vrši uz pomoć obične čvrste špage. Posebnim ljepilom staklo se učvršćuje i nakon procesa sušenja gotovo da je nemoguće zamijetiti da je staklo bilo zamijenjeno. Jamstvo na popravak je pet godina i ponovit će ga ili čak zamijeniti čitavo staklo ukoliko se pokaže da je vrijeme pokazalo mane.

Nakon popravka možete se sigurno voziti dalje, a ako ste stakla na autu osigurali onda ćete pritom imati i zadovoljni smješak na licu.