Test novih vozila

Škoda Fabia 1.0: razboritost prije svega

Škoda Fabia nije agresivna kada treba ostaviti dojam na prvi pogled, ali sjednete li u prostranu unutrašnjost i poslužite se dobrom ergonomijom osjetit ćete vrline zbog kojih će vam iz dana u dan biti bolja, a ne obrnuto

Branimir Tomurad | 30.12.2016.

Škoda Fabia nije auto kojeg biste prvog prstom pokazali kada gradska klasa postane tema, ali nekako se na kraju priče uvijek spominje kao najjača u nekoliko kategorija. Visok krov daje kabini osjećaj prostranosti, ne baš chic ali oku ugodan dizajn koji pristaje svima, dobra ponuda motora i golem prtljažnik od 330 litara u kojem je čak i normalni rezervni kotač – to su samo neke od njih. Uz injenicu da kupujete VW Polo ali po boljoj cijeni, naravno. Imali smo priliku isprobati model s jednolitrenim motorom sa 75 KS i sasvim dobrim paketom opreme Ambition.

Običaj je da struka umjesto dizajna komentira ljepotu, a ona je stvar osonih afiniteta. Kada pogledate Fabiju, nećete ju izdvojiti kao nešto najljepše što ste vidjeli, ali dizajnerski potezi učinili su ju na pogled čvrstom, zaoštrenom i oku ugodnom. U njoj će i umirovljenik i student izgledati kao na svom mjestu.

Unutrašnjost je njezin najbolji dio ne samo zbog dobrog dizajna i očito sjajne izrade, već i zbog činjenice da na prednjim sjedalima Fabia nudi jako puno. Sjedala su debela, velika, komforna i u njima biste mogli voziti puno kilometara. Ergonomija je prijateljska stvar kod Škode, a volanu ugodnog dizajna nedostaju još samo kontrole za infotainment. On je pak u skladu s očekivanjima – brz, jednostavan za upotrebu, bogat funkcijama i obavezan u modernom autu. Stražnja klupa najviše zadovoljava visoke koji glavama neće lupati krov. Prtljažnik je golem za ovu klasu.

Motorna ponuda Fabije počinje upravo testiranim atmosferskim jednolitrenim motorom koji razvija 75 KS. Performanse su za grad sasvim dostatne, a na autocesti ak ugodno iznenađuje performansama. Glavni razlog jest taj što današnji skromni atmosferci ostalih proizvođača djeluju zagušenije. Zanimljivo, na niskim okretajima ima dovoljno okretnog momenta pa nema potrebe za stalnom vožnjom u visokim okretajima. U jako niskima motor ne vibrira, a najveći okretni moment tu je već od 3000 o/min.

U vožnji je tvrda, ne naginje se, a zvuk udaraca u rupe dat će vam dojam da je Fabia puno skuplji auto. Postaje pomalo naporna na lošim cestama zbog te tvrdoće, ali udobna sjedala to apsorbiraju. Tradicionalno za Fabiju, u brzoj vožnji je neutralna, a čak i uz veliku nespretnost nećete ju dovesti do proklizavanja nosa. Osjeti se pomak prema naprijed u izolaciji buke, pogotovo buke ovjesa.

Potrošnja na testu nije bila velika, jer 6,8 litara u gradu veliki je korak naprijed. Prve Fabije trošile su nemilice u kombinaciji s baznim 1.4 MPI motorom, ova je življa i pije barem dvije do tri litre manje. Uz lagano nogu, niske okretaje i smireni tempo potrošnja se može dodatno spustiti. U ponudi motora još su sjajni 1.2 TSI sa 90 KS ili 110 KS te 1.4 TDI sa 90 KS ili 105 KS.

Fabia nikome nije prvi izbor, ali je dobar miks funkcionalnosti, pristojnog dizajna, izdašne ponude prostora u kojoj se posebno ističe stražnja klupa, velikog prtljažnika te sjajnih motora pa se nekako nametne kao dobar i razborit izbor. To je, uostalom, Škodina specijalnost na kojoj imidž gradi već godinama. Mane? Ima ih – osim motora 1.2 TSI ostala dva motora su s tri cilindra. Ma koliko razvijali trocilindraše, uravnoteženost i elastičnost četverocilindraša kod njih je uistinu teško postići.

Motor i pogon
74
Vozne osobine
79
Unutrašnjost i praktičnost
84
Oprema i udobnost
81
Vrijednost za novac
82
Za razliku od automobila koji vas privuku kao dobra ideja kod koje se polako rastapaju očekivanja, Škoda Fabia svakim danom će zaraditi bodove u očima korisnika kao praktičan i dobar sluga, pogotovo u kombinaciji s baznim benzinskim motorom.
  • Škoda Fabia 1.0
  • Motor: 999 ccm, 3 cilindra, atmosferski
  • Emisija CO2: 106 g/km
  • Snaga: 75 KS pri 6200 o/min
  • Moment: 95 Nm pri 3000 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 5 brzina
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 14,7 s
  • Najveća brzina: 172 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,2/4,8/5,8 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,8 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 91.000 kn