Test novih vozila

Audi Q2 1.6 TDI: mali, ali pravi SUV

Za Q2 prvo ćete pomisliti da je skup i dobar, no to mu neće umanjiti popularnost već će ga učiniti predmetom želja

Branimir Tomurad | 10.1.2017.

Luksuz se traži i u malim klasama, a teško da će Audi Q2 u baby SUV klasi netko nadmašiti po dojmu skupocjenosti. Prevelika i napadna prednja maska učinit će da izdaleka izgleda kao pravi veliki Audi, iako se dimenzijama smjestio ispod Q3, a upečatljiva svjetla i kutijaste proporcije daju klasičarski dojam. I dok se u baby SUV klasi svi trude zakriviti linije i izmisliti toplu vodu, Audi ima klasičan pristup. Stražnji kraj s kvadratnim lampama nije upečatljiv kao na većim modelima, ali bogate proporcije i širina karoserije to kompenziraju.

Najbolji dio ovog auta je unutrašnjost. Prednja su sjedala komotna, sjedi se odlično, ergonomija je sjajna. Mjesta za koljena jako puno, osjećaj izrade na visokom nivou. Suvozač noge mora ipak malo stisnuti zbog instrumentne ploče. Na stražnjim sjedalima mjesta u vis puno, za koljena nešto manje. Sve u svemu, u klasi u kojoj se nalazi, ne može mu se prigovoriti nedostatak prostora. Usto, za razliku od svih ostalih koji su svoje aute razigrali do krajnjih granica (naprimjer Mazda sa ženskastim CX-3 ili Toyota s funky modelom C-HR), ovo je jedini u kojem neće biti neobično vidjeti ama baš sve generacije vozača. Klasika je karta na koju tradicionalno igraju Nijemci.

Iako biste možda pomislili da 1.6 TDI nije dovoljan za ovakav auto, prevarili biste se. Naime, zbog relativno malog obujma niža verzija ovog motora sa 90 KS u drugim modelima ponekad djeluje lijeno u reakciji na gas, dok je ova varijanta sa 116 KS življa i daje puno bolji osjećaj. Benefit niske potrošnje koja je na testu iznosila 6,4 litre uz normalnu vožnju, ovaj motor čini zapravo idealnim za ovaj auto. Mana mu je nešto sporije ubrzavanje u šestom stupnju kada vozite autocestom, ali maleni obujam negdje se mora malo osjetiti.

U vožnji je pomalo tvrd, ali direktan i s uravnoteženim reakcijama kada pretjerate s brzinama u zavojima. Naime, nova generacija Audija, počevši od modela TT nadalje, dolazi na posljednjoj generaciji podvozja koja je riješila mnoge mušice koje su se Audijima mogle pripisati. Volan je izuzetno direktan i čitav sustav upravljanja potječe s modela S3 što je veliki plus. Sada se osjećaj vožnje ukratko najbolje može opisati kao oštar i tvrd, ali s vrlo visokom dozom udobnosti. Sve je to rezultat MQB platforme koja se lako prilagođava prema svih dvjestotinjak modela koji ju koriste ili će ju tek koristiti. Najfascinantnija je zapravo sposobnost gutanja rupa – niti jedan SUV-u te klase neće stoički podnositi ono što će podnositi Q2.

Svaki auto ima mana, pa tako i Q2. Njegova je najveća vrlina što može doći s impresivnim sigurnosnim paketom, ali mana mu je što se sve te slatke nove stvari trebaju izdašno doplatiti. Uz doplatu dolaze radarski tempomat, sustav za držanje trake, Drive Select koji mijenja karakter odabirom u meniju, MMI sa sučeljem za pametni telefon bez kojeg danas nema smisla kupiti takav tip automobila te bolji audio sustav. Uz sve to i još par sitnica poput sive obloge na C nosaču krova i aluminij mat umetcima cijena ovog primjerka s baznih 213.500 skače na 263.000 kuna. Stvar je ukusa, ali crvena mu nikako ne stoji. Ako se usporedi s klasom, cijena čak nije drastično visoka jer Q2 nudi doživljaj skupocjenosti kojeg publika cijeni, a i konkurencija s cijenom nije daleko.

Motor i pogon
91
Vozne osobine
91
Unutrašnjost i praktičnost
79
Oprema i udobnost
79
Vrijednost za novac
85
Audi Q2 isprva ćete doživjeti kao skupocjeni auto. Istina, ima i jeftinijih u klasi. Ali kvaliteti ovjesa, motoru i cjelokupnom paketu ne može se ozbiljnije prigovoriti.
  • Audi Q2 Sport + 1.6 TDI
  • Motor: Turbodizelski, redni, 4 cilindra, 1598 ccm
  • Emisija CO2: 114 g/km
  • Snaga: 116 KS pri 3250 o/min
  • Moment: 250 Nm pri 1500 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 brzina
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 10,3 s
  • Najveća brzina: 197 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,1/4,4/4,9 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,4 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 263.000 kn