Test rabljenih vozila

Nissan Pulsar: neobična alternativa za VW Golf i Seat Leon

Iako prostrani i praktični Nissan Pulsar u nas praktički ne postoji jer se nikada ovdje nije prodavao, može se unesti u HR kao zanimljiva alternativa Golfu ili Leonu

Branimir Tomurad | 13.12.2016.

Teško da nećete zastati u nedoumici kada uživo vidite Pulsar. Auto koji se kod nas nije nikada komercijalizirao jer je fokus oduvijek bio na SUV modelima zapravo je izuzetno zanimliva alternativa Golfu, Leonu, Meganeu ili Mazdi3. U našem slučaju, zanimljivo je usporediti ga sa Seatom u čijem je cjenovnom rangu bio prodavan na EU tržištima, a Golf se kao najpopularniji rabljeni „Golf klase“ nameće sam po sebi kao mjerilo.

Dizajn i imidž su stvar doživljaja
Kupac rabljenoga okrenut je praktičnim stvarima poput jednostavnog i jeftinog održavanja, ali teško je odoljeti kada na izbor imate auto koji se rijetko viđa. Pulsar je neusporedivo ljepši od Tiide koja se u nas prodavala potiho i sramežljivo. Problem je bio u dizajnu i nastupu zastupnika koji ju jednostavno nikada nije isprezentirao već sramežljivo gurnuo u salone. No, Pulsar srećom izgleda odlično, a s Tiidom dijeli najvažniju stvar, a to je ponuda prostora. Kada se govori o Golfu dizajn je manje važan, ali imidž jest. Golf traje, Golf košta, ali Golf se i lako prodaje. On je poput oktanske banke u kojoj se novac najsporije topi. Seat je na njegovu tragu, ali popularan je samo kao alternativa Golfu i općenito njemačkim modelima i za njega se odluče oni koji žele malo uštedjeti. Obično su to mlađi kupci ili friške obitelji. Teško da ćete ikada vidjeti starijeg vozača u Seatu.

Kakvi su u vožnji?
Možda zvuči čudno, ali vrlo slični. Naime, Pulsar je mekan, udoban, prostran, gotovo da ima jednovolumenski štih kojem pridonosi i uređenje interijera i komendna tabla koja se „spušta“ prema prednjem staklu. Seat naglasak stavlja na dinamiku, a Golf je ostao dosljedan zlatnoj sredini. Sjedala u Pulsaru su široka, meka i udobna i daju osjećaj kao da su iz broj većeg auta. Stražnja klupa nudi puno prostora za glavu, ramena i koljena. Djeluje za dlaku prostraniji od Golfa i Seata, no to je tek dojam. Razlike su male i mjere se milimetrima kao i uvijek u kompaktnoj klasi.

Troškovi održavanja
Za Golfa i Leona zna se koliko što košta do zadnjeg vijka. Kod Pulsara je najveća mana rizik od oštećenja tijekom sudara ili sitnih šteta na parkiralištu jer ovisite o ovlaštenoj mreži kada je posrijedi nabavka dijelova. Kako ih u nas nema na cestama, zaboravite varijantu kupnje rabljenih ili jeftinijih zamjenskih dijelova poput svjetala, blatobrana i tomu slično. Prije kupnje svakako provjerite gdje ćete i kako održavati i, što je puno važnije, popravljati. Kod mehanike nema panike jer 110 KS snažni 1.5 dCi dolazi iz Renaulta pa tu nepoznanica nema. Kod Golfa i Leona nema iznenađenja i, osim ovlaštene mreže, dijelovi se lako pribavljaju putem oglasa ili kod specijalista koji prodaju zamjenske dijelove. To pogotovo vrijedi za Golf čiji su dijelovi mehanike i limarije često tražena i lako dostupna roba jer je česta pojava na cestama.

Najpopularniji su dizelaši
Zbog niskih emisija do sada su se najlakše prodavali dizelaši iz unosa. Sve ispod 120 g/km bilo je tražena roba zbog sustava trošarina. Kako stvari stoje, tako će biti i dalje. Jasno, sva tri modela ispod su te granice. Kod Golfa je najpopularniji model 1.6 TDI koji se pokazao izuzetno pouzdanim. Moguće je da slini ulje na poklopcu ventila te da pušta rashladnu tekućinu na samoj pumpi vode. Ako gubi rashladnu tekućinu, problem je uglavnom čvorište s termostatom koje je plastično, a u kontaktu s aluminijskim blokom javlja se curenje tek kada se motor zagrije. Kod Seata ista stvar, jer je isti stroj najpopularniji odabir. Dvolitreni TDI jednako je pouzdan i tek pokoji izolirani slučaj iznimka je koja potvrđuje pravilo. Nissan Renaultov motor prebrzo troši razvodni remen i valja ga redovno kontrolirati. Kao i TDI VW grupacije, ukoliko ga nikada niste nahranili benzinom uzevši krivi pištolj na pumpi, dugo će i dobro služiti.

Cjenovne razlike
Lakše je s novim automobilima, jer kod rabljenih su kilometri, opće stanje, servisna povijest i „umor“ auta veliki faktori kod određivanja cijene. Ugrubo, recimo da je Golf najskuplji, a Seat i Nissan imat će nešto nižu, sličnu cijenu. I dok je Seat možda preslična, ali dobra alternativa Golfu, Pulsar svakako vrijedi pokušaja. Ako zbog ničeg drugog, onda zbog efekta iznenađenja kojim ćete na jednoličnim hrvatskim prometnicama počastiti ostale vozače. Samo se nemojte – razbiti.

Ocjene testiranih vozila
Motor i pogon
89
Vozne osobine
74
Unutrašnjost i praktičnost
81
Oprema i udobnost
88
Vrijednost za novac
80
Pulsar se vozi poput fotelje, takva su mu i sjedala, a uz izdašnu ponudu prostora, nesvakidašnji dizajn i štedljivi motor može vabiti neodlučne kupce koji traže nešto drugačije.
  • Nissan Pulsar dCi 110
  • Motor: Turbodizelski, 1461 ccm, redni, 4 cilindra
  • Emisija CO2: 94 g/km
  • Snaga: 110 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 260 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 brzina
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 11,5 s
  • Najveća brzina: 190 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,3/3,6/4,1 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 5,9 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 119.000 kn (2015.)
Motor i pogon
86
Vozne osobine
81
Unutrašnjost i praktičnost
80
Oprema i udobnost
82
Vrijednost za novac
96
VW Golf je valuta u kojoj se novac najsporije topi - u zlatnoj sredini po svemu, ali i odlične izrade, malih troškova održavanja i s imidžem kojeg je teško nadmašiti.
  • VW Golf 1.6 TDI
  • Motor: Turbodizelski, 1598 ccm, redni, 4 cilindra
  • Emisija CO2: 99 g/km
  • Snaga: 105 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 250 Nm pri 1500 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 5 brzina
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 11,3 s
  • Najveća brzina: 190 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,4/3,8/4,7 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 99.500 kn (2012.)
Motor i pogon
86
Vozne osobine
84
Unutrašnjost i praktičnost
78
Oprema i udobnost
84
Vrijednost za novac
85
Seat Leon je Golf zapakiran u mladenačko ruho koje sa sobom donosi nešto više dinamike, a usto pokazuje da o imenu i imidžu auti ovise puno više nego što mislimo.
  • Seat Leon 1.6 TDI
  • Motor: Turbodizelski, 1598 ccm, redni, 4 cilindra
  • Emisija CO2: 99 g/km
  • Snaga: 105 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 250 Nm pri 1500 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 5 brzina
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 10,7 s
  • Najveća brzina: 192 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,3/3,8/4,6 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,2 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 93.500 (2014.)