Rabljeni

BMW 218d Gran Tourer: Bavarac s pravim mjerama

Možda nije u fokusu ljubitelja marke, ali maleni napuhnuti BMW nudi se kao premium rješenje za obitelji koje žele okusiti BMW-ov svijet dobrih voznih osobina i kvalitetne izrade uz veću ponudu prostora

Branimir Tomurad | 30.5.2017.

BMW-ova serija 2 s natpisom Gran Tourer neobičan je i po mnogočemu zanimljiv Bavarac. Za početak, to je prvi BMW s prednjim pogonom, ali zbog toga nije izgubio na voznim osobinama već se pokazao kao prostran i koristan obiteljski auto s čak sedam sjedala. Dvolitreni dizelaš sa 150 KS nudi gotovo sportske performanse uz nisku potrošnju goriva, a osim buke prilikom starta gotovo da i nema manu. Uređenje interijera i izrada su u skladu s ostalim BMW-ima.

Godišnjak je najbolji auto za sve one koji žele praktički novi auto s popustom. Ovaj primjerak s niti 50.000 km i s cijenom od 207.000 kuna primamljiva je ponuda s obzirom na vrlo visoku cijenu novog automobila. Naime, model je aktualan od 2015. godine, dok je verzija Active Tourer godinu dulje na tržištu i ima pet sjedala i 12 cm kraći međuosovinski razmak. Konkurencija ovom duljem modelu sa sedam sjedala su Fordov C-Max, Volkswagenov Touran te Citroenov C4 Picasso. Osim Forda, BMW je jedini oštar i vozački nastrojen auto koji usto zadržava i udobnost u prihvatljivoj mjeri.

Ljubitelji marke okrenut će glavu ponajprije zbog dizajna, no nije ovo najveće iznenađenje iz Bavarske, pogotovo sjetimo li se ere Chrisa Banglea i kasnijih GT modela Petice i Trojke koji su bili izvrsni iznutra, ali čudni izvana. Upravo takav je i Gran Tourer – auto rađen iznutra prema van koji pruža puno prostora i udobnosti, nudi BMW-ovsku oštrinu vožnje, ali i dobru izradu i premium osjećaj. Čim pokrenete glasnog dvolitraša sa 150 KS bit ćete svjesni da je ovaj auto sposoban za održavanje velikih putnih brzina s niskim prosjekom potrošnje u najboljoj tradiciji tog višestruko nagrađivanog motora.

Upravo taj dvolitreni motor sa 150 KS najbolja je mjera za 1425 kg težak jednovolumen. Za samo 9,3 sekunde sprinta do 100 km/h i juri preko 200 km/h. Pritom će vozač sjediti dosta udobno, s puno prostora iznad glave i dobro pozicioniranim naslonom za ruku između sjedala. Praktična unutrašnjost zbog brojnih pretinaca i držača za čaše te malih kadica u koje stane koješta definitivno je jedna od praktičnijih u klasi. Stražnja klupa je komotna, ali ne očekujte tri dječje sjedalice po širini. Isto vrijedi i za dva sjedala u prtljažniku koja su zaista samo da si pripomognete jer je pristup otežan zbog sustava preklapanja. Kada se koriste, prtljažnik praktički nestaje.

Mogućnost kupnje modela s automatskim mjenjačem sa osam brzina slobodno se može razmotriti, jer mjenjač radi uglađeno i brzo te uvelike poboljšava kvalitetu vožnje. Naime, Gran Tourer nije sportski auto, ali omogućit će s ručnim izmjenama i nešto tvrđim ovjesom od prosjeka da se vozite s podosta užitka.

Pouzdanost i statistike kvarova na vidjelo izlaze u pravoj mjeri tek nakon pet godina na cesti. Nemoguće je znati sve mane Gran Tourera, ali u njegov se prilog može reći kako bi dvolitreni motor trebao biti pouzdani veteran, a drugi dijelovi ne bi smjeli skrivati neugodna iznenađenja. Održavanje je zbog satnice u BMW servisu nešto skuplje, ali to vas ne bi trebalo odvratiti od kupnje. Ovaj auto vam se ili sviđa ili ne. Poklonici marke vjerojatno će ga zaobići, ali obitelji koje imaju želju voziti nešto drugačije i naizgled skupocjenije zadržavajući praktičnost, svakako će ga ozbiljno razmotriti.

Motor i pogon
89
Vozne osobine
85
Unutrašnjost i praktičnost
94
Oprema i udobnost
87
Vrijednost za novac
88
BMW 218d ima zanimljiv recept u kojem spaja praktičnost i vrijednosti marke koju smatramo vozački nastrojenom - i to uspješno.
  • BMW 218d Gran Tourer
  • Motor: Turbodizelski, 1995 ccm, 4 cilindra
  • Emisija CO2: 114 g/km
  • Snaga: 150 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 330 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 9,2 s
  • Najveća brzina: 205 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,9/4,3/5,1 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 5,4 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 207.300 kn (2016.g. 1 god. star)