Rabljeni

BMW X3: veliki korak naprijed svakom novom generacijom

Prvom BMW-u X3 moglo bi se nabrojati mana, no svaka je nova generacija bila sve bolja i bolja - od 2010. nadalje, BMW X3 izuzetno je privlačan automobil

Branimir Tomurad | 19.6.2017.

Iako se prvi model BMW-a X3 iz 2004. nije mogao pohvaliti obožavanjem od strane publike, model iz 2010. godine definitivno je jedan od najpoželjnijih SUV modela u klasi. Udoban, naoko skupocjen, napokon dovoljno prostran i u detaljima u skladu s markom - dobio je sjajne ocjene europskih medija. Svoj je put započeo kao četverocilindraš xDrive20d, a nakon godinu dana, dakle 2011. godine, stigli su šestaci 3.0 koji jure ispod 6 sekundi do stotke i stižu u varijantama xDrive30d te xDrive35d. No, realnost je ovaj model, xDrive20d koji daje 184 KS i za 8,5 sekundi sprinta do 100 km/h.

BMW X3 je direktan i vrlo sportski nastrojen, ali zadržava rezervu udobnosti i smirenosti. Dobar balans oštrine i udobnosti dodatno je ukrašen izvrsnom izradom, a izolacija buke na visokoj je razini. Od automatskih mjenjača iz BMW-a nitko ne bježi jer rade glatko i brzo, a uz pomoć pedala iza volana uvijek vas podsjete da sjedite u BMW-u jer dinamika nije nimalo narušena. Klasični ručni mjenjač traži čvrst stisak, ali radi precizno i brzo. Na volanu je vrlo oštar i tvrd, kao i svaki BMW, pa ćete se privikavati prvih nekoliko kilometara na dinamiku čitavog automobila.

Iako je pravi SUV, BMW X3 vozi poprilično zalijepljeno za asfalt i bez puno naginjanja. Kočnice se izvrsno doziraju, na zavojitoj cesti imate osjećaj sigurnosti jer prilično dobro prenosi osjećaj s ceste u ruke vozača. Oni na stražnjim sjedalima mogli bi biti živčani ukoliko je vozač nervozan na volanu, ali im barem prostora neće nedostajati. Naime, X3 je ovom generacijom napokon na visini zadatka u prostoru za glave i koljena.

Štedljivost BMW-ovih motora je vrlina, jer dvolitraš i trolitraš u svim varijantama traže zaista malo. Ovaj primjerak sa 184 KS i u gradskoj vožnji uz tek malo pažnje ide ispod 7 litara na 100 km. Uz ekonomski, svakako je plus i praktičarski duh jer prtljažnik nudi 550 litara volumena koji može narasti na čak 1600 litara obaranjem 40:20:40 klupe koja je zbog te djeljivosti izuzetno praktična. Land Rover Freelander nudi veći prtljažnik, ali Audi Q5 nešto manji, što X3 svrstava u neku gornju sredinu klase. Slično je i s cijenom, jer X3 nije nimalo jeftina SUV opcija, ali barem je držanje vrijednosti zaista dobro.

Bogata oprema je standard u X3, ali su oni opremljeniji modeli uglavnom vezani uz jače motore. Tu se lagano nameće i zaključak da su xDrive20d i xDrive18d zapravo idealna varijanta zbog cijene i zaista dobrih performansi. Jači motori i paketi opreme prilaze opasno blizu Porscheovom Macanu. Najbolji konkurent svakako mu je Audi Q5 kojeg kupci najčešće i razmatraju kao drugu opciju. Ako baš želite dinamični SUV kojem praktičnost nije narušena, ali glavni uvjet je da auto mora biti vozački dobar, BMW-ov X3 nudi najbolji kompromis.

Motor i pogon
91
Vozne osobine
89
Unutrašnjost i praktičnost
84
Oprema i udobnost
82
Vrijednost za novac
88
BMW X3 od 2010. godine slobodno se može nazvati ponajboljim SUV automobilom u svojoj klasi, pogotovo ako naglasak želite imati na spoju dinamike i praktičnosti.
  • BMW X3 xDrive20d
  • Motor: Turbodizelski, redni, 4 cilindra, 1995 ccm
  • Emisija CO2: 149 g/km
  • Snaga: 184 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 380 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
  • Pogon: Na sve kotače
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 8,5 s
  • Najveća brzina: 210 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 5,0/5,6/6,7 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,5 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 249.620 kn (2/2014, 3,5 g. star)