Rabljeni

Ford Fiesta 1.25: pravi vozački stroj za mali budžet

Moderan dizajn i motor koji korijene vuče iz 1980-ih dobar su kontrast, a svakako najbolji dio Fieste njezine su vozne osobine i povoljna cijena

Branimir Tomurad | 31.8.2017.

Fordova Fiesta pravi je primjer dobro odmjerenog gradskog automobila. Ima moderan dizajn za kojim ćete se uvijek okrenuti, unutrašnjost koja je ergonomski izvrsna i dobro izrađena, stražnju klupu koja nudi komociju, vozne osobine koje će vam razvući smješak i, ono čega se često kupci boje, pouzdani motor stare koncepcije umjesto ultramodernih strojeva na kojima se svi boje kvarova. Stari dobri 1.25 poznajemo još iz 1980-ih i pouzdan je poput čekića, no i pomalo rastrošan u odnosu na današnje moderne strojeve.

Moderan dizajn svakako je velika prednost, a u kombinaciji sa starim motorom rijetko je zgodan kontrast kojeg je teško pronaći. To se još može u VW koncernu, koji svoj 1,6-litreni benzinski stroj nudi u puno modela. Jasno, s ubrzanjem od 16,9 sekundi i najvećom brzinom od 152 km/h performanse ove Fieste nisu spektakularne, ali za grad je to sasvim dovoljno, pogotovo ako kupujete auto za mladog neiskusnog vozača koji se njime neće uvaliti u neprilike. 

Zašto onda pohvala za vozne osobine? Nije sve u snazi, ima nešto puno dublje u automobilima, a to je osjećaj vožnje. Položaj sjedenja, ergonomija, način na koij Fiesta mirno skakuće na rupama i na koji ulazi u zavoj mogli bi vam se ubrzo svidjeti. Volan je direktan, nudi puno osjećaja, kočnice se lako doziraju i teško umaraju, a s kilometrima ćete shvatiti da je Fiesta sjajan vozački auto za učenje. Kada i prokliže, učini to glatko i ne izaziva nikakav strah, čak anprotiv. Jasno, ako je ESP isključen. A to ćete u Fiesti često isključivati jer je prava šteta ne osjetiti taj fini prirodni balans. Ako Ford nešto zna napraviti, to je sjajan ovjes.

Motor je malen i nejak sa 60 KS, ali sasvim dobar za početnika koji njime jednostavno neće imati volju juriti. Prosječna potrošnja u gradu, u gužvovitom "s posla i na posao" načinu vožnje u prometnim špicama, otići će i do 8,5 litara. Na otvorenoj cesti, primjerice staroj cesti prema moru, Fiesta će popiti i manje od pet litara na 100 km. Ovaj je motor jako osjetljiv na "cijeđenje" snage. Pokušavate li ga gaziti, trošit će puno. Vozite li oprezno i lagano, ugodno će vas iznenaditi količinom okretnog momenta na nižim okretajima i tihim radom te nižom potrošnjom.

Unutrašnjost Fieste vrlo je praktična i izgleda sjajno. Središnja konzola napravljena je po uzoru na tipkovnicu mobitela. U vrijeme kada je velika količina gumbića na grebenu bila moda, Ford je to radio logički i intuitivno pa se sve lako koristi. Sjedala su izuzetno udobna i na stražnjoj klupi je puno mjesta za glavu iako to zbog dizajna ne biste pomislili. Fiesta je, kada pogledate u kabinu, duboko i dobro promišljen auto. Definitivno jedan od boljih u klasi čak kada u jednadžbu stavite kvalitetu izrade.

Zašto onda svi ne voze Fiestu ako je toliko dobra? To je jedino pitanje koje visi iznad ovog modela, i tako je već godinama. Sjajne vozne osobine (vrlo vjerojatno broj 1 u klasi), lepeza ultramodernih ili ovakvih klasičnih motora, udobna unutrašnjost i izvrsne vozne osobine, privlačan i moderan dizajn i relativno niska cijena rabljenih primjeraka. Na to pitanje nitko ne može dati odgovor, ali jedno je sigurno: rabljena je Fiesta pun pogodak želite li gradski auto koji se izvrsno vozi i malo traži.

Motor i pogon
69
Vozne osobine
94
Unutrašnjost i praktičnost
86
Oprema i udobnost
84
Vrijednost za novac
88
Ford Fiesta je automobil pun kontrasta: iako je dizajn moderan, ona nudi odabir modernih ili starih motora, izvrsne vozne osobine i kvalitetnu izradu
  • Ford Fiesta 1.25
  • Motor: Redni, 4 cilindra, 1242 ccm, benzinski
  • Emisija CO2: 128 g/km
  • Snaga: 60 KS pri 5800 0/min
  • Moment: 114 Nm pri 4200 0/min
  • Mjenjač: Ručni, 5 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 16,9 s
  • Najveća brzina: 152 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,3/5,4/7,3 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 8,4 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 75.590 kn (01/2015., 2,5 g star)