Rabljeni

Nissan Qashqai 1.6 dCi: auto koji je promijenio svijet

Možda pretenciozno, ali najpreciznije bi bilo reći da je Qashqai praktički pokrenuo lavinu Crossovera koji su za cilj imali kupcima dati terenski izgled s vrlinama malih automobila - no kakav je kao rabljeni?

Branimir Tomurad |

Teško da vam barem jednom za oko nije zapeo Qashqai. Auto neobičnog imena i robusnog, ali dopadljivog dizajna doslovce je promiješao karte i sve proizvođače svojim prodajnim rezultatima natjerao da naprave SUV ili crossover. Lista čekanja bila je duga oko godinu dana za prve modele, a posljedično su i rabljeni držali nevjerojatno visoku cijenu. Danas se balon malo ispuhao, ali Qashqai je i dalje sjajaj i tražen automobil. Počeo se proizvoditi prije čak 10 godina, dakle 2007., a već je 2008. stigao model Qashqai +2 koji je bio dulji i nudio više prostora straga. Već 2010. imao je manji redizajn, a 2014. stigao je potpuno novi model.

Qashqai je i među prvima krenuo SUV rutom bez 4x4 pogona, što je tržište prihvatilo kao zanimljivu i razboritu opciju. Prednost je ekonomičnost, jer manje dijelova je manje mase, a manji otpori u pogonu znače i manju potrošnju i nižu cijenu u proizvodnji. Što je najbolje, ionako ćete 99 posto vremena provesti na gradskom asfaltu. S 1,6-litrenim dCi motorom sa 130 KS Qashqai se čini savršeno motoriziranim modelom koji u svakom trenutku nudi dovoljno snage.

Kabina je prostrana i nudi puno korisnog prostora straga na klupi i u prtljažniku. Dimenzije automobila su gotovo u milimetar kao kod VW Golfa ili Forda Focusa, što znači da je obiteljski minimum prostora i više nego zadovoljen. Veća visina u unutrašnjosti znači i osjećaj prostranosti, a 430 litara u prtljažniku koji narastu do 1585 litara obaranjem klupe dobra su mjera. Preglednost prema naprijed je dodatni benefit jer se sjedi višlje nego u kompaktu. Jasno, ljudi slabijeg zdravlja cijene i lak ulazak i izlazak jer su vrata dovoljno velika, a sjedalo visoko.

Udobnost je na visokoj razini, ali isto tako i vozne osobine. Qashqai se nikada nije vozio kao nezgrapni visoki automobil, već je od prvoga dana imao dobar kompromis mekoće i direktnosti prilikom upravljanja. Pokušajte njime juriti, neće se jako naginjati i pokazat će vam kako dulji hod ovjesa itekako donosi benefite ako je cesta loša. Vozite se lagano i uljuljat ćete se u debelo podstavljena sjedala i meko upijanje rupa. Mjenjač sa šestom brzinom niskog omjera tu će sjesti kao "As na Desetku" jer ćete uz tihi rad motora i niske okretaje na starim cestama krstariti 100 km/h uz vrlo nisku potrošnju i buku. Qashqai je izvrstan putni auto za obitelj.

Motor sa 130 KS daje izvrsne performanse, a opcija su i 1.5 dCi koji je nešto slabiji, dok 1.2 DIG-T benzinci nude još tiši rad i jednako impresivne rezultate u potrošnji. Snažniji 1.6 DIG-T već solidno juri i ima dobar zvuk. Jasno, dCi strojevi omiljeni su izbor kupaca. Samo se najjači dizel, dakle 1.6-litreni dCi može dobiti s 4WD pogonom. To je i minus i plus. Ako živite na strmom dijelu svakako ćete ići za tim da kupite model 4WD, ali ako ste u gradu neće vam nikada zatrebati uz dobar set guma.

Držanje cijene je možda najbolja osobina Qashqaija. Ima svoje kupce, oko njega se uvijek vrzmaju na sajmovima i zivkaju na oglase. To je prvi SUV koji je donio izgled ozbiljnog automobila, ali je kao model postavljen vrlo ekonomično. Sjajan allrounder, dobar, pouzdan i štedljiv auto za obitelj i posao. Dobar imidž dođe kao šlag na tortu, tako da se s Qashqaijem zaista ne može pogriješiti.

Motor i pogon
89
Vozne osobine
82
Unutrašnjost i praktičnost
85
Oprema i udobnost
91
Vrijednost za novac
90
Qashqai je svestran, praktičan, oku ugodan i ekonomičan auto koji je među prvima donio terenski izgled u kombinaciji sa samo prednjim pogonom.
  • Nissan Qashqai 1.6 dCi
  • Motor: Turbodizelski, redni, 4 cilindra, 1598 ccm
  • Emisija CO2: 116 g/km
  • Snaga: 130 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 320 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 9,9 s
  • Najveća brzina: 190 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,1/4,4/5,1 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,2 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 145.484 kn (8/2014, 3 god star)