Rabljeni

VW Passat 2.0 TDI: klasika koja se cijeni

Passat je klasa za sebe i najčešće zlatna sredina koju priželjkuju kupci rabljenih - godišnjaci poput ovog posebno su zanimljivi

Branimir Tomurad | 24.5.2017.

Svaki puta kada se pogledaju statistike koji su rabljeni automobili najpopularniji na tržištu njemačke limuzine prednjače. Jasno, Passat visoko kotira i ima dugu tradiciju. Osim klasičnog dizajna i dobre mehanike, njegova je pojava ono što ljude posebno privlači. Nije razmetljiv, ali ne mora ga se skrivati u susjednoj ulici. Najčešće ga pokreću TDI motori koji zapremaju 1,6 litara ili pak dvije litre. Snažniji dvolitraš sa 150 KS upravo je idealna mjera, a svaki kupac koji želi dulje voziti auto svakako će odabrati i ručni mjenjač. Dizajn mu je uvijek evolucija postojećeg i to je dobar recept u slučaju Volkswagena.

Dobra oprema više nije privilegija, Passat je u seriji dolazio sa svim potrebnim stvarima. Dodaci poput ergonomskih sjedala, posebnih umetaka na komandnoj ploči ili s više snage doplaćivail su se, ali već u baznoj opremi Passat je pristojno napunjen. Ono što je njegova najveća prednost jest otpornost na kilometre i trošenje s vremenom: plastike ne cvrče, sjedala dugo ostaju čvrsta i udobna, presvlake su otporne, a svi instrumenti i funkcije besprijekorno rade. Jasno, ovaj novi model premalo je na tržištu da bi se moglo suditi, ali za sada nema velikih mana koje su izišle na vidjelo.

Pouzdana mehanika svakako je privilegij kada se auto kupuje na dulji rok, a dobro poznati dvolitreni TDI već je postao klasik s više od 10 godina staža. Pouzdan i jednostavan za održavanje, pruža i dobre performanse i nisuku potrošnju. Slabiji 1.6 TDI također može biti dobra preporuka, ali osjeća se da je 150 KS snažni dvolitraš prava mjera za ovaj auto. Buka je dota manja nego kod prethodnog modela, a i udobnost je poprilično poboljšana.

Novi ovjes osim puno više udobnosti nudi i dobre vozne osobine kada se počnete voziti malo brže. Passat je pomalo hladan i smiren, ne izaziva puno užitka već je posvećen čim boljoj kontroli i stabilnosti. Kupci žele upravo to: ovjes koji u suradnji s elektronikom uvijek i u svim uvjetima situaciju drži pod kontrolom. Zanimljivo je kako je Passat iz tvrdog auta koji poskakuje postao uglađena limuzina koja doslovno guta rupe.

Troškovi posjedovanja nisu previsoki, jer Passat nije zahtjevan za održavanje. Valja pripaziti gdje se toči gorivo, jer zasumporeni dizel svakako će uzrokovati probleme u sustavu recirkulacije ispušnih plinova no, primjećeno je, svi primjerci koji su redovno voženi na duljim rutama gdje vožnja traje barem 30 minuta nemaju probleme čak i kada se voze s gorivom slabije kvalitete. Prilikom održavanja najbolje je ciljati akcijske cijene koje nude renomirani ovlašteni i specijalistički serviseri. Omjer cijene i kvalitete tada je idealan.

Osim niskih troškova održavanja Passat se može pohvaliti i dobrim držanjem cijene koje ga čini jednim od najpoželjnijih rabljenih automobila. Nakon samo 21.000 km i s cijenom od 208.000 kuna izgleda kao best buy primjerak star jedva godinu dana.

Motor i pogon
87
Vozne osobine
87
Unutrašnjost i praktičnost
84
Oprema i udobnost
82
Vrijednost za novac
92
Passat 2.0 TDI je klasik koji nudi dobre performanse, nisku potrošnju i jednostavno održavanje uz najveću vrlinu - čelično držanje cijene
  • Volkswagen Passat 2.0 TDI
  • Motor: Turbodizelski, 4 cilindra, 1968 ccm
  • Emisija CO2: 108 g/km
  • Snaga: 150 KS pri 3500 o/min
  • Moment: 340 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 brzina
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 8,7 s
  • Najveća brzina: 220 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,8/4,2/4,8 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 208.800 kn