Rabljeni

VW Multivan: koliko prostora, toliko i luksuza

Volkswagen je svoj luksuzni Bulli, model Samba s 23 prozora, predstavio 1951. godine, a današnji Multivani najomiljeniji su i najtraženiji luksuzni kombiji na tržištu rabljenih

Branimir Tomurad | 10.5.2017.

Kada se govori o luksuznim inačicama kombija, Volkswagen tradicionalno, već 70 godina, nudi svoj Bulli kao idealno rješenje. Ovaj model, T5 koji se proizvodio od 2003. do 2015. godine, izuzetno je uspješan i dugovječan model za kojim je potražnja uvijek bila visoka. Jasno, skup kao novi, još je cjenjeniji kao rabljeni i teško ćete naći primjerak koji košta malo. Specifičnost ovog primjerka je 2.0 TDI motor. Naime, Volkswagen je šesterocilindraše maknuo van i prešao na četiri cilindra, ali se ta razlika ne osjeti u snazi i performansama. VW Multivan bio je i ostao među najluksuznijim i najbržim luksuznim krstaricama.

Golema klizna vrata skrivaju kabinu dovoljno komotnu za sedam putnika. Transporteri i Caravelle mogu se dobiti s do 9 sjedala, dok se u Multivanu nalazi njih sedam. Stražnja je klupa nedjeljiva, u komadu, a na kliznim šinama se pomiče što povećava praktičnost. Može se lako izvaditi, baš kao i dva zasebna sjedala, čime se Multivan pretvara u pravog radnika prijevoznika. Između svega je stolić, modularni i rasklopivi, s dovoljno mjesta za odlaganje stvari i pića. U bokovima se nalaze dodatne rupe za čaše.

Obloge putničkog prostora bogatije su nego u bilo kojem drugom kombiju za prijevoz ljudi, stoga Multivan više djeluje kao luksuzni auto nego upitomljeni radni automobil i tu je tajna njegova uspjeha. Izvedba, kvaliteta i materijali odgovaraju malim modelima iz Volkswagena. Kada vozač sjedne za upravljač, imat će isti dojam. Fino profilirani volan, visok položaj sjedenja, ugodna sjedala, sjajna ergonomija i uređenje kao u Passatu ili Golfu. Automatski DSG mjenjač vožnju gradom pretvara u užitak, iako dobar dio kupaca voli ručni mjenjač u Multivanu - kratak je i precizan za jedan kombi.

Pod poklopcem kuca dvolitreni TDI koji ima već dugi staž u Volkswagenu i dolazi u više razina snage. U ovom slučaju verzija sa 140 KS prava je mjera i, realno, jači motor vam niti ne treba poštujete li ograničenja brzine. Prijeđenih 102.000 km za Multivan su šala, a to će vam potvrditi i vlasnici Multivana koji ih prodaju po visokoj cijeni i sa pola milijuna kilometara. Jasno, uvijek nađu kupca.

Multivan nije bez mane, ali one su lako rješive i nisu skupe za popravak. Kao prvo, primjetit ćete da su vrata prtljažnika uvijek udubljena od zatvaranja - ovjes vrata je čvrst, a neki ne guraju kvake već utisnu lim. Vozačko sjedalo brže se troši jer s njega kliznete izlazeći pa se presvlaka pohaba a spužva ulegne. Oboje možete promijeniti za razumnu svotu, originalni dijelovi sjedala nisu basnoslovno skupi. Primjećen je problem i sa EGR ventilom za recirkulaciju ispušnih plinova, što se najčešće povezuje s kvalitetom goriva. Brže trošenje kočnica pridodajte velikoj masi, a dijelovi ovjesa robusni su i rijetko se mijenjaju.

U vožnji ćete biti zadovoljni pregledom s vozačke pozicije, mekoćom svih kontrola, performansama i niskom potrošnjom goriva koja se i na dugim putovanjima s punim Multivanom bez problema može držati oko 9 litara na 100 km. Jedino što vam može nedostajati puni je zvuk TDI šesterocilindraša. Uz uvjet da ga dobro održavate, možete ga dugo voziti, puno kilometara napraviti i uvijek dobro prodati. Jer, T6 vizualno nije puno drugačiji i ovaj će se auto lako isplatiti.

Motor i pogon
91
Vozne osobine
85
Unutrašnjost i praktičnost
94
Oprema i udobnost
92
Vrijednost za novac
92
Volkswagen je prije 70 godina započeo recept luksuznog monovolumena, a današnji Multivani uz moderne začine to njeguju i dalje - Multivan je najluksuzniji, ali i najvrjedniji rabljeni kombi.
  • Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG
  • Motor: Turbodizelski, redni, 4 cilindra, 1968 ccm
  • Emisija CO2: 189 g/km
  • Snaga: 140 KS pri 3500 o/min
  • Moment: 340 Nm od 1750 do 2500 o/min
  • Mjenjač: DSG, 7 brzina
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 15,3 s
  • Najveća brzina: 170 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 6,7/7,8/9,8 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 8,9 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 267.200 kn (24 mj. star, 2014.g.)