Test

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4: Velikan iz Češke

Škoda svojim prvim velikim SUV vozilom nastavlja svoju tradiciju ponude maksimuma prostora uz prihvatljivu cijenu

Vladimir Baće |

SUV vozila sve su popularniji odabir kupaca, kako u svijetu tako i kod nas. Njihova kombinacija praktičnosti vožnje po svim terenima i iznimne prostranosti čine ih zanimljivim zahtjevnijim kupcima, dok visok položaj vozača, i dobra preglednost koja iz toga proizlazi, privlači kupce koji cijene osjećaj sigurnosti. Škoda nas već tradicionalno privlači svojim odnosom uloženog i dobivenog, uvijek nudeći više prostora u svojoj klasi cijene. Njihov prvi veliki SUV nije odmakao od iste filozofije. Kodiaq, dostupan u izvedbama s 5 i sve popularnijih 7 sjedala, prenosi tu tradiciju u svijet SUV vozila namijenjenih vožnji i po zahtjevnijim terenima.

Iako dijeli dio platforme sa Seatom Alteca i Volkswagenom Tiguan, Kodiaq svojim dimenzijama neodoljivo podsjeća na prvu generaciju Audija Q7. Ako kažemo da iznutra i izvana nudi još više prostora od Superba karavan možda najbolje možemo dočarati koliko je Kodiaq zapravo prostran. Vozačka pozicija je odlična, nudi visoku udobnost i odličan pregled ceste. Tražite li dominantnu, i tipično SUV, vozačku poziciju, Kodiaq je tu da vam udovolji. Centralna konzola i instrumentacija tipična je za marku, s jasno čitljivim analognim instrumentima i velikim centralnim ekranom osjetljivim na dodir. Najvažnije komande, one za trozonski klima uređaj, i dalje su analogne i iznimno intuitivne. Centralni ekran osjetljiv na dodir, koji se udomaćio širom vozila VW grupe, intuitivan je i jednostavan za korištenje.

Kod Kodiaqa zanimljiva je njegova kombinacija praktičnosti i voznih osobina. Model na testu pogonio je 150 KS snažan 2 litreni turbodizel, koji je nekako i najbolje pogođen odabir za ovaj tip vozila. Obilje okretnog momenta pri niskim brzinama dobro će doći pri ekskurziji van asfaltiranih cesta, no zanimljivo je da s tim motorom Kodiaq postiže solidna ubrzanja unatoč svojih solidnih 1740 kg. To je djelomično zasluga odličnog 7 stupanjskog DSG mjenjača ali i elektronički kontroliranog 4x4 pogona. Zahvaljujući isključivanju pogona na stražnju osovinu Kodiaq će u dobrim cestovnim uvjetima biti efikasniji i trošiti manje goriva, dok će automatsko uključenje stražnjeg pogona osigurati optimalnu trakciju kada uvjeti na cesti postanu lošiji ili kada siđemo s asfalta na makadam ili blato. Testni automobil bio je opremljen i s podosta opreme sigurnosti i pomoći u vožnji. Pored standardnog ESP sustava tu je bio i "Lane assist" sustav koji brine o nenamjernom izlasku iz vozne trake, automatskim svjetlima, pomoći pri parkiranju uz 360 stupanjsku kameru koja pokazuje kompletan okoliš oko vozila te sustav koji omogućuje izbor načina vožnje.

Unutrašnjost odlikuje prostranost i fleksibilnost. Sjedala presvučena Alcantarom odlično su oblikovana i pružaju dobar oslonac u vožnji. Unatoč generalnoj prostranosti, stražnja klupa izvedena je iz 3 zasebna dijela, te pored individualnog preklapanja u omjeru 40/20/40, omogućuje i pomicanje naprijed-nazad. To je posebno zanimljivo u izvedbama s 3 reda sjedala, no i u klasičnoj izvedbi omogućuje oslobađanje dodatnog prostora u prtljažniku. Tako zapremina prtljažnika može varirati od 720 do čak 2065 litara. Dodatnu praktičnost osigurava dvostruka podnica i praktične kuke na bočnim stranicama prtljažnika.

U vožnji Kodiaq je tipičan veliki SUV. Zbog većeg odmaka od tla nešto tvrđi, on pokazuje dobre vozne osobine na cesti, bez pretjeranog naginjanja tipičnog za velika SUV vozila. Možemo reći da je sličniji velikoj limuzini nego terencu. Upravljač je lagan što Kodiaq čini prilično okretnim i u gradu. Dodamo li tome i kamere za pomoć pri parkiranju, koje pokazuju puni 360 stupanjski pogled oko vozila, i Kodiaq se sasvim dobro osjeća i na skučenijim prostorima.

Ulaskom na novo tržište Škoda nije zaboravila na ono što je čini zanimljivom. Praktičnost i pristupačnost, ali ovaj puta u obliku velikog SUV vozila, i dalje su glavna karakteristika. Kodiaq nudi velik unutrašnji prostor koji je decentan ali i presvučen finim i kvalitetnim materijalima. U kombinaciji sa snažnim 150 konjskim dizelskim motorom i 4x4 pogonom pruža odlične performanse u svim uvjetima kao i visoku udobnost vožnje. Trebate li veliku poslovnu limuzinu, ali vas put često natjera na zahtjevniji teren izvan uobičajenih cesta, razmislite o prelasku na SUV, Kodiaq SUV točnije.

Motor i pogon
90
Vozne osobine
85
Unutrašnjost i praktičnost
90
Oprema i udobnost
85
Vrijednost za novac
85
Prvi veliki SUV iz Škode donosi maksimum prostora i prave terenske vozne osobine koje ga čine interesantnim odabirom i kao poslovno ali i obiteljsko vozilo za one zahtjevnije.
  • Škoda KODIAQ Style 2.0 TDI 4x4 DSG
  • Motor: 2.0 TDI
  • Emisija CO2: 149 g/km
  • Snaga: 150 KS
  • Moment: 340 Nm
  • Mjenjač: Automatski 7-stupanjski DSG
  • Pogon: 4x4
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 10,2 s
  • Najveća brzina: 194 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 5,7 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,0 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 340.329,69