Test

Avantura kroz Hrvatsku u Audijevim Q modelima

Sve Audijeve Q modele na sjajnim vozačkim cestama uz lijepo vrijeme i s dovoljno vremena da se isprobaju sve razlike uz nekoliko dobrodošlih iznenađenja, uživali smo na ruti Zagreb – Selce - Zagreb

Branimir Tomurad |

Audi je svoju gamu Q modela novim malenim Q2 raširio kroz sve klase, a isprobati ih sve na jednom mjestu i istoj ruti najbolji je način za stjecanje dojmova o razlikama. Od Zagreba do Selca vozili smo se najboljim što Audi ima za ponuditi, uključujući golemi rasni SQ7 sa 435 KS i 9000 Nm koje pruža već od 1000 o/min. Što je najbolje, bilo je jako ugodnih iznenađenja s modelima od kojih to ne biste očekivali.

Start u novom Q5 i vožnja autocestom sjajan je uvod u prezentaciju od dva dana. Ne bi bilo dobro odmah sjesti u kralja kolone, moćni SQ7, pa se ideja zagrijavanja u taman odmjerenom Q5 čini odličnom. Jasno, već nakon 50 kilometara i prvog zaustavljanja vrijeme je za promjenu volana. Sjesti u monstruozni SQ7 znači bombardirati osjetila. Čvrsta i uska profilirana sjedala prošivena kvadratima, bogato opremljena unutrašnjost s krovom od valjda kvadrat i pol, pregršt ekrana i Bang&Olufsenovi visokotonci koji vire iz komandne ploče ostavit će vas impresioniranima. Na ovaj auto vjerojatno se više ništa ne može doplatiti. Možda kuka? Golemi turbodizelski V8 monstrum sa 435 KS i s okretnim momentom od 900 Nm već od 1000 o/min mogao bi čupati drveće, barem ako je suditi po prvom pritiskanju gasa u kojem golemu udobnu garsonijeru do stotke dovede za samo 4,8 sekundi. Zvuk je pun, bogat, a najveća snaga dolazi na 3750 o/min. Na nekoliko ravnih dijelova nizanje svih 8 stupnjeva nismo mogli niti izvesti. Nevjerojatno je koliko je motor moćan na niskim okretajima, ali i koliko vas vabi da ga ipak malo razvrtite. Snage je dovoljno da uvijek i u bilo kojem trenutku zabijete potiljak u debeli naslon za glavu.  SQ7 je golem, na uskoj cesti kada vam dolazi ususret sigurno izgleda i pomalo zastrašujuće. Zanimljivo, na zavojima se dobro snalazi zahvaljujući niskoprofilnim gumama i ovjesu koji ga učvršćuje kada poželite juriti malo jače. Jasno, ne treba očekivati čuda od automobila takvih dimenzija, ali iskustvo je vrlo zanimljivo ako volite goleme brze aute.

Njegova potpuna suprotnost je maleni Q2. Iako pored ostatka kolone izgleda malen i neozbiljan, nakon prvog kilometra dojam je potpuno drugačiji. Sjedi se komotno, mjesta za glavu je dovoljno, preglednost i okretnost su mu najveće vrline, a i dizajnom ne djeluje nimalo neozbiljno. Doduše, u crnoj boji i s tamnom unutrašnjosti ostaje sakriven nakon blještećeg plavog SQ7. Kako nas je zapao red na ovaj model taman prije Ogulina, a ruta je vodila preko dionice gdje se voze brdske utrke, zapravo smo dobro prošli. Malen i napet, okretan i vrlo upravljiv uusporedbi s velikanima koji nose više konja, ali i veću masu. Njegov maleni turbomotor od svega jedne litre valja vrtjeti do maksimuma kako bi dao dovoljno snage za brzi uspon po zavojitoj cesti, ali zvuk je zanimljiv, a motor spreman na takve izazove. Prianjanje je najzanimljiviji dio, osjeća se kako se nova generacija Audija puno bolje snalazi u brzoj vožnji. Na kočenju je vrlo miran za tako mali i kratki auto, a na zavojima pokazuje prirodno dobar balans kojim može pružiti užitak vožnje. Nakon dvadesetak kilometara takve vožnje ostaje jasno – Q2 puno je ozbiljniji nego što biste ga doživjeli. Možete pomisliti da je to ženskasti SUV malih dimenzija, ali ugodno iznenađuje svojim voznim osobinama i osjećajem u kabini.

Nakon njega, spuštanje prema obali u velikom Q7, ali u klasičarskoj varijanti s 3.0 TDI motorom i S Line paketom dođe kao odmor. Iako je velik, ne valja se zavojima kao prethodnik. Čini se da je s novim modelom iz 2015. godine riješen i taj maleni detaljčić koji je najvećem Q modelu nedostajao da bude tip-top. I inače je problem najvećih SUV-ova dinamika na zavojitim cestama jer, kao da za njih nisu napravljeni. Taj auto natjerao nas je na smirenje i lagodno krstarenje kojim smo stigli na cilj.

Dolazak u Selce uz malo odmora i vožnju gliserima slaže dojmove u foldere, a dan kasnije povratak u Zagreb u Q3, najstarijem po stažu u ovoj skupini, otkriva koliko je Audi zapravo napredovao sa svojom Q serijom. Naime, Q3 ima najdulji staž, godine je nemoguće sakriti u modernom svijetu koji nemilosrdno lansira nove tehnologije i iz generacije u generaciju rapidno poboljšava modele. Unutrašnjost, ovjes, osjećaj vožnje, sve je u međuvremenu unaprijeđeno. Upravo zato volimo ovakve prezentacije koje su vrijedno iskustvo jer se probom svih modela na dovoljno dugačkoj i zahtjevnoj ruti može vidjeti kamo ide razvoj.

Kako stvari stoje, s obzirom na odličan dojam, nekada nespretni, teški i ne baš vozljivi Audiji koji su nosom curili iz zavoja pretvaraju se u dinamički izbrušene strojeve koji su najednom među najboljima u SUV svijetu. To je zapravo i zaključak čitave prezentacije. Najugodnije iznenađenje je Q2, najimpresivniji auto je SQ7 i tu nema dvojbe, ali realno najbolji dojam, onaj koji vas tjera da odaberete nešto što je razumno najbolje je ipak Q5. Dobro odmjeren između ponude prostora, dinamike, razumnog odabira motora i razine luksuza koji nije pretjeran, to je zapravo najbolji model u Q seriji.