Test

Renault Koleos: novi izgled, stara SUV škola

Koleos je uvelike moderniziran, praktički je sve novo, no kao globalni model koji se proizvodi u Koreji i prodaje u čitavom svijetu fokus mu nije na detaljima kojima svi pokušavaju razmaziti Europljane

Branimir Tomurad | 19.6.2017.

Koleos ulazi u segment velikih SUV vozila čija popularnost u svijetu stalno raste, prodaje ih se čak 16 milijuna godišnje. Taj trend ima tendenciju rasta, ali zato su svi proizvođači poprilično uložili u svoje modele koji ispunjavaju nikad napučeniju klasu. Usto, pogledamo li prosjek tehnologije, kvalitete izrade i općenito kakvoće proizvoda iz tog segmenta, možemo samo zaključiti kako su svi konkurenti izvrsni automobili. U slučaju Koleosa, na nišanu ga drže Škodin Kodiak, Nissan X-Trail, Kia Sorento, Peugeot 5008, Hyundai SantaFe i Volkswagen Tiguan. Ljuta konkurencija kojoj se Koleos suprotstavlja modernim dizajnom i old school štihom, jer nema radarski tempomat i ostale moderne naprave, čini se neobičnim pristupom.

U Finskoj smo imali priliku napraviti prve kilometre novim Koleosom. Vožnja okolicom Helsinkija u trajanju od 250 kilometara na razliitim podlogama od asfalta do utabane zemlje i makadama pokazala je čisti SUV karakter. Za razliku od prethodnika, novi je Koleos tiši, brži, ugodniji za vožnju i može se reći kako je na svim poljima napredovao. Koleos je oduvijek bio sramežljivi auto iz kutka salona jer, da nekome kažete da nabroji Renaulte, moguće je da ga jednostavno izostavi.

Globalni model, odnosno jedna te ista varijanta koja se prodaje na svim svjetskim tržištima zahtijeva puno kompromisa. Kod Koleosa to je značilo da nema, primjerice, radarski tempomat ili još opsežnije podešavanje sjedala uz dodanu masažu u najjačoj varijanti Initiale Paris uz pomoć koje nas je primjerice Talisman pomalo razmazio. Bose sustav s puno basa i dosta dobra izolacija buke dodatni su plus i u Koleosu, R-Link sustav je jednak kao u svim ostalim modelima. Nudi širok spektar funkcija, ali na njegovu se laganu brzinu uz animacije ipak treba naviknuti. Apple car play je spreman, ali nažalost u Hrvatskoj ne radi. Jasno, imali smo ga priliku isprobati u Finskoj gdje je koristan dodatak, posebice zbog glasovnog unosa komandi poput pozivanja telefonom ili odabira navigacije. Renault ističe SUV karakter, žustro gura priču Koleosa kao alata za slobodno vrijeme što se osjeti i u vožnji.

Sve varijante pokreće 1,6-litreni dCi motor koji u baznoj inačici daje 130 KS i dolazi s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem sa šest brzina. Cijena će mu startati od 221.000 kn što je oko 25.000 kuna ispod Nissanova X-Traila. Jača varijanta dCi 175 nudi 175 KS i prednji pogon te dolazi s X-Tronic automatikom ili ručnim šesterobrzincem. Uz jaču varijantu motora može se dobiti pogon na sve kotače kojeg smo također isprobali. S obzirom da je riječ o klasičnom pogonu koji se, u slučaju proklizavanja prednjih kotača, uključivanjem stražnjeg pogona izvlači iz situacije na težem terenu, dobro je osjetiti i da se kočnice ponašaju kao blokade diferencijala. To možda nije "hard-core" rješenje za pravi off-road, ali na maloj priređenoj stazi imali smo priliku isprobati podlogu i nagibe o kojima bismo inače možda ipak prvo razmislili. Koleos se pokazao sposobnim za te lagane terenske izlete, čemu uostalom SUV-ovi i služe.

Snimka dronom koju možete pogledati simpatičan je dodatak prezentaciji i djeluje poput reklame. Put nas je odveo kroz vodu i prijevoj nizbrdo na izmjenične rupe na kojima smo podizali kotače u zrak. Jedan jaki nagib i vožnja kroz šumu dodatno ističu tvrdoću ovjesa i grubi štih kojim Koleos guta neravnine. Sustav za spuštanje na nizbrdicama bio bio koristan negdje gdje se vozite na ledu, ali ovdje nam nije nedostajao. Koleos je definitivno neobičan spoj nečeg što s jedne strane želi biti oku privlačno i u skladu s novim dizajnerskim jezikom Renaulta, a s druge strane se ponaša kao jednostavan i robustan alat za malo grublju upotrebu.

Na otvorenoj cesti osjećaj je sličan. Auto ima dobar balans, vozne osobine su predvidljive i više naginje udobnosti nego nekakvoj oštrini koja se uselila u SUV automobile koji su oštri na volanu i vrlo direktni u vožnji. Kod Koleosa je najveći problem taj što pripada klasi u kojoj su svi modeli novi, svježi, izuzetno napucani tehnologijom i, može se reći, najnapredniji u svijetu automobila kada pogledamo skok koji su napravili naprijed u posljednjih par godina. Koleos neće biti visokoprodajni auto, ali kao da mu to nije niti namjera. Auto novoga izgleda bez krik tehnike. Rijetki će tražiti spoj ovakvog dizajna i grublje upotrebljivosti i jednostavnosti, ali na kraju ispada i da za njih postoji nešto zanimljivo po relativno pristupačnoj cijeni.