Test

Renault Twingo GT: Okretni vragolan

Renaultov gradski kompakt u svojoj najsnažnijoj izvedbi donosi puno više sportskog stila nego istinskog Renault Sport štiha, a najveća mu je vrlina okretnost i brzina u gradu

Vladimir Baće | 19.7.2017.

Ljubitelji starog Twinga RS velika je vjerojatnost da novog modela neće biti i da je ovaj model, Twingo GT, najsportskije izdanje novog Twinga. S oznakom Renault Sporta novi Twingo GT obećava puno i donosi dašak sporta u klasu gradskih automobila, dok činjenica da ima stražnji pogon i motor straga pobuđuje nadu da je riječ o nekom "elferu za mase".

Twingo GT izvana je nešto agresivniji, ponajviše zahvaljujući 17 colnim naplatcima ali i funkcionalnom usisniku za zrak na lijevom stražnjem boku. Dodatni usis hladnog zraka omogućuje malenom turbomotoru od 0,9 litara obujma da oslobodi 110 KS, uz solidnih 170 Nm okretnog momenta. Dodir Renault Sporta vidljiv je na stražnjem kraju, jer Twingo sada nosi tipično RS-ovski dvostruki ispuh kakav znamo još od Clia 197. Bočne grafike i naglašeni kontrast plastičnih obruba blatobrana fino naglašavaju agresivnost. Izgledom je Twingo GT stvarno tip top.

Unutrašnjost je ispunjena živahnim grafikama i narančastim detaljima. Sportski detalj svakako je okrugla ručica mjenjača, koju znamo još iz Clia Sporta, a lijepo se uklopio i opcionalni ekran osjetljiv na dodir. Pozicija sjedenja poprilično je visoka, no to je karakteristika koju GT dijeli s ostatkom Twingo porodice, kao i s "blizancem" Smartom. Ako ste ljubitelj originalnog Twinga relativno brzo otkrivate što novom nedostaje. Iako je Twingo sada peterovratni kompakt, smještaj motora straga značajno utječe na zapreminu prtljažnika. Tu je i činjenica da Twingo više nema genijalno rješenje pomične stražnje klupe koje je po potrebi oslobađalo dodatan prostor u prtljažniku ili prostor za odrasle putnike na stražnjoj klupi. Twingo sada uzvraća s praktičnošću dodatnim parom vrata straga, no ne možemo prežaliti neka rješenja prethodnih generacija.

Performanse bi najbolje opisali kao "živahne". Dodatni okretni moment i kraći prijenosni omjeri peterobrzinskog mjenjača daju Twingu GT određenu eksplozivnost koja je dodatno naglašena brzim odzivom papučice gasa. Naravno, ne govorimo o iznimnom sportskom kompaktu kakav je bio Clio, ili čak Twingo RS, no u novom svijetu vožnje gdje nema mjesta divljanju na cesti, Twingo GT dodaje dašak zabave jednom tipično gradskom automobilu. Motor je elastičan i sasvim dovoljno snažan za automobil ove klase. Ne očekujte čuda, ovo nije RS, već model GT - dakle ojačani auto s malo sportskog štiha, ali ne i beskompromisni sportaš.

Upravljač je relativno direktan, iako bez previše osjećaja, no GT srećom zadržava iznimno kompaktan polukrug okretaja što ga čini iznimno agilnim prilikom parkiranja i navigiranja uskim gradskim ulicama. U odnosu na običan Twingo, GT model nosi čak 40% kruće opruge, a zahvaljujući solidnom hodu ovjesa i dalje je iznenađujuće udoban. Ljubitelji klasičnih Porschea 911 možda bi zamijetili određeno poskakivanje prednjeg kraja, govorili smo u šali, što daje do znanja da je motor ipak odostraga, no Twingo nikad nije nesiguran na cesti. Za to se brine poprilično agresivan ESP sustav koji nažalost nije moguće isključiti te njegove intervencije postaju uočljive u agresivnijoj vožnji na brdskim cestama.

Twingo GT nije fokusirano sportski automobil. Prije bi rekli da je riječ o automobilu sportskog duha ili, kako bi marketing naglasio, automobilu "sportskog stila". Ističe se brojnim detaljima, ugodan je oku i predstavlja zabavan automobil za mlade, i one koji se tako osjećaju, koji se podjednako dobro vozi u gradu i na otvorenoj cesti.

Motor i pogon
80
Vozne osobine
82
Unutrašnjost i praktičnost
85
Oprema i udobnost
90
Vrijednost za novac
80
Okretni gradski kompakt svojim izgledom i činjenicom da ima stražnji pogon obećava puno, no sportske kvalitete su mu većinom stilske. Ipak, dizajnom odskače od većine konkurencije i pokazuje iznimnu okretnost u gradu.
  • Renault TWINGO GT
  • Motor: 0.9 TCe 110
  • Emisija CO2: 115 g/km
  • Snaga: 110 KS
  • Moment: 170 Nm
  • Mjenjač: Ručni, 5 brzina
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 9,6 s
  • Najveća brzina: 182 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 5,2 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,0 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 117.880 kuna