Auti i ljudi

Boris Beraković i trkaća Toyota Celica GT-Four

Danas vrlo rijetko viđena Toyota jedna je od dvije koje Boris posjeduje, a njegov je život priča o reliju i svemu onome što uz njega ide

Branimir Tomurad |

Boris Beraković od milja zvan Boc veliki je znanac u dva svijeta. U jednom je poprilično spor, a u drugome iznenađujuće brz. Prvi je vezan uz njegov posao, jer je kao izvrstan autotapetar mnogo puta iznenadio spretnošću svojih prstiju i golemom znanju koje je donijelo neke zaista izuzetne uratke na cestu. Možda se sjetite njegovih izložaka na AutoShowu u zlatna vremena kada je imao štand pored BMW-a čije su kožnate unutrašnjosti naspram njegovih bile tek obične. Za njega u poslu vrijeme postoji, ali nije na prvom mjestu. U reli svijetu je puno brži, a posjeduje Toyotu Celicu GT Four, izuzetno rijetku pticu u današnjim vremenima. Da stvar bude bolja, ima i civilnu i trkaću, dakle dvije. Sretnik.

Rally Show Santa Domenica njegov je drugi dom i s ekipom iz Auto karting kluba Sveta Nedelja sudjeluje u organizaciji najposjećenijeg i najatraktivnijeg relija u Hrvatskoj. Poanta je u malom području na kojem se vozi, makadamu na kojem auti atraktivno kližu te ekipi koja živi za taj reli. Prošlih godina ugostili su i WRC automobile, a to je bila posebna draž za 10.000 gledatelja. Međutim, reli je prepun nenadanih heroja, likova koji voze skoro pa kante i publiku dižu na noge svojim vožnjama. Boc spada negdje između. Njegov auto daleko je od sjajnog stanja, ali vozi, juri, skreće i koči. Na dosadašnjim relijima nije bilo kalkuliranja, Boris se vozi "za sve pare". "Nemoj tako, ja sam najmanje uložio u trkaći auto", odgovara on smijući se.

"Auto je kupljen u Sloveniji, kod nas ih baš i nema. Volim taj model, s civilnim sam napravio preko 800.000 km i još je u njemu isti motor", nastavlja Boris pragmatično pokazujući auto pun ožiljaka. "Sve je po propisu za trkaće aute, ima svu homologacijsku opremu, ali makadamski život na trkaćim autima ostavlja traga", opravdava se kad ga pitamo za oštećenja po čitavom autu. Sada je dobio nove boje i sponzore za sljedeći reli za oko mjesec dana. "Na jezeru Orešje odvozio sam rally taxi prošli vikend pa se i sam čudim kako mi je nova boja već lagano nagrižena kamenjem, ali jako sam zadovoljan jer auto radi jako dobro, nisam imao kvarova i završio sam taj cjelodnevni event bez da je i zakašljao", nastavlja ističući da ga civilna Toyota GT Foru nikada, ali baš nikada nije ostavila na cjedilu.

"Jednom sam u Austriji vozio ravno cestom, i ispred mene se kamion počeo okretati na cesti. U trenutku sam reagirao, sišao autom u kanal u toj brzini, prikolica je prošla iznad mene, a ja sam još u brzini iskočio van, stao i pričekao policiju. Nitko nije nastradao, srećom. Policajac je bio vidno iznenađen i uzbuđen kako sam uspio izbjeći fatalnu nesreću i, kada je u vozačkoj vidio reli licencu, samo je odmahnuo rukom uz riječi, ah...rally fahrer!" Toyoti, kaže, nije bilo ama baš - ništa. Zvuči ludo, ali kad pitate za najluđu situaciju nekoga tko je s nekim autom prošao skoro milijun kilometara, često čujete ovakvu priču.

Sakupljanje reli autića druga je strast i radionica ih je puna. Tko god navrati tamo upoznat će entuzijasta koji ne kalkulira, živi za reli i podsjeća na Keruma zanimljivom frizurom. Svakako posjetite Rally Santa Domenica i u vrijeme taksiranja javite mu se i dobit ćete probnu vožnju. Nije da se svaki dan možete provozati u Celici GT Four!

Boris zahvaljuje svima koji ga znaju, svima iz Auto Karting kluba Sveta Nedelja, 4.b, svojim profesorima iz škole i gosponu Marku Ćaćiću koji je snimio ove atraktivne fotografije dok je auto još bio uredan. :)