Kolumna

Što smo zapravo vidjeli ove godine u Ženevi?

Još jedna Ženeva, još pregršt novih automobila. Nakon što su se dojmovi slegli pogledajmo što smo zapravo ove godine vidjeli na najvažnijem salonu automobila i kuda ide automobilski svijet?

Ozren Adamović |

U osnovi, salon automobila u Ženevi nije se značajno promijenio već desetljećima. Samo je malo manje hostesa, a priče oko automobila više su električne, ali u osnovi i dalje je to hrpa ljudi koja se divi novim postignućima automobilske industrije. Ipak, nakon par dana provedenih pod ženevskim reflektorima, nakon razgovora s vodećim ljudima industrije uvijek dođemo do nekih zaključaka.

Najvažniji noviteti
Iako egzotike u Ženevi nikad ne nedostaje, a tako je bilo i ove godine, najviše pažnje ipak izazivaju "obični" automobili. Ove godine, bez sumnje, najveće zvijezde Salona su Audi A6, Peugeot 508, Kia Ceed, Toyota Auris... Zapravo nam se teško sjetiti kada je baš u Ženevi bilo toliko klasičnih noviteta. Dio tajne je sigurno i u tome što su Pariz i Frankfurt malo izgubili na snazi, a Ženeva se jedina doživljava kao "neutralni teren". Primjerice, nekoć bi Peugeot pričekao Pariz za novu 508-icu, danas je ona jedna od glavnih zvijezda u Ženevi...

Budućnost je električna? Da, ali...
Znamo da su industriji i medijima puna usta električnog pogona, pa je logično da i na Ženevi puno riječi bude i o njima. No, da su oni baš najvažniji i nisu... Propisi i politika tjeraju proizvođače na elektrifikaciju ponude, ali neki se baš i ne žure s hrabrim najavama kako "od sutra rade samo strujiće". Veliki i dalje nude i sasvim solidnu paletu "klasičnih" motora. Benzinci i dizelaši i dalje vladaju listama tehničkih specifikacija BMW-a, Mercedesa, Audija, Peugeota...

Dizel je mrtav? Ne baš...
Netom prije Ženeve puni su mediji bili odluke njemačkog suda o mogućnosti zabrane starijih dizelaša u gradovima, što je dodalo još "gasa" općoj borbi protiv "zlih i prljavih dizelaša"... Ipak, unatoč tolikoj političkoj nekorektnosti dizela, na Mercedesu iznenađenje - dizelski hibrid. Kombinacija dizelske niske potrošnje i emisije CO2 za dulja putovanja i niske emisije dušikovih oksida u gradskoj vožnji hibrida u Stuttgartu se doživljava kao dobra ideja. Inženjerski je svakako dobar put, jedini je problem što sve više kolo vode političari i ekološki aktivisti.

Natjecanje i dalje traje, a mi vodimo:)
Natjecanje u tome "čiji je veći" traje otkad postoje automobili, a Ženeva je oduvijek jedno od mjesta na kojem su se konjima i njutnmetrima "nabacivali" najviše, jer tu uvijek izlažu svi koji tvrde da rade sportske automobile. Jedina novost je što se sada rat vodi u dvije osnovne kategorije - benzinskoj i električnoj. U prvoj je najviše pažnje ubrao Bugatti koji je, možda baš pod prijetnjom ekipe iz druge kategorije, odlučio kako Chiron treba malo sportskiju verziju.  Druga, snažnija kategorija, razlog je zbog kojeg je bilo lijepo ove godine biti Hrvat u Ženevi. Naravno, za to je zaslužan Mate Rimac koji je predstavio svoje novo čudo nazvano C_Two i koje je fasciniralo mnoge. Nije baš, kako naši mediji skloni pretjerivanju kažu "ukrao show", ali svi su u Ženevi s velikim zanimanjem i divljenjem promatrali proizvod iz Svete Nedelje. Svaka čast Mati i njegovoj ekipi, sjajan posao su napravili...