Kolumna

10 najčešćih razloga zbog kojih ginu motociklisti

Zatoplilo je, motocikli su izišli na ulice i vrebaju ih opasnosti - evo deset najčešćih razloga ne samo nesreća nego i razloga zašto automobilisti živciraju motocikliste

Branimir Tomurad |

Ne treba isticati da su sigurnosna oprema, hladna i trijezna glava i dobro psihofizičko stanje osnova svake sigurne vožnje na motociklu. Jasno, vozilo na dva ili četiri kotača treba biti tehnički ispravno, osigurano i registrirano. Kada ispunimo te preduvjete možemo se posvetiti situacijama koje najčešće završavaju s nezgodom i svi skupa pripaziti jedni na druge. Vozači moraju gledati retrovizore, a motociklisti se moraju potruditi da budu vidljivi i poštovati propise, pogotovo kod prestrojavanja.

10. Alkohol
Prema inozemnim istraživanjima, uzročnik je čak 50 posto nezgoda u kojima sudjeluju motociklisti. kod nas podataka nema, ali sigurno da ima velik utjecaj. Ovdje vrijedi ona stara: ako piješ ne vozi.

9. Sklizak asfalt
Nakon duljeg suhog razdoblja asfalt se zamasti. Autima curi ulje na semaforima, a čim padnu prve kapi napravi se emulzija koja je pogubna kada vozite na dva kotača. Dobre gume malo pomažu, ali za dodatnu dlaku prianjanja možete na njih računati. No, jedini je način da usporite i da predviđate situacije. Nema druge.

8. Suvozač otvara vrata
Vozači i nisu toliko nespretni, ali suvozači često otvore vrata kako bi izišli na semaforu pritom ne gledajući prvo retrovizor ili se ne okrenu da provjere nailazi li motocikl. Da, zabranjeno je voziti između automobila, ali kasnije ćete pročitati zašto to motociklisti stalno rade čuvajući goli život, nemojte na njih biti ljuti zbog toga. Kako si pomoći? Jednostavno idite sporije između automobila. Nema druge.

7. Blokiranje prednjeg kotača
Svi motociklisti našli su se u situaciji kada treba naglo i jako kočiti. Ukoliko se to dogodi, nikako ne smijete prilikom kočenja prednjom kočnicom zablokirati prednji kotač. Odmah ste na podu i riskirate da se ozbiljno ozlijedite. Kako si pomoći? Vježbati kočenje. Negdje gdje nema automobila. Ili kupiti motocikl s ABS sustavom, danas ih je većina dostupna s njim.

6. Vožnja u skupini s glupanima
U skupini od 10 motora uvijek se nađe jedan “genijalac” koji mora zakočiti ili nekome nešto signalizirati. Kada se motociklisti voze u skupini, nema trubljenja, mahanja i vikanja kroz kacigu. To je glupo, zbunjujuće, naporno i iritantno ostalima u skupini. To dovodi do nezgoda jer onaj kojem taj “genijalac” viče usporava i diže vizir i prestaje pratiti promet. Drugi nalijeću i ruše ih kao čunjeve. Onda kada vas taj “genijalac” posjeti u bolnici napokon ga možete čuti. “Jesi vidio onaj *umetni potpuno nebitnu stvar* kako je dobar?” Nadajmo se da vam ruka nije u gipsu da mu možete opaliti jednu odgojnu. Za takve razgovore služe benzinske pumpe i odmorišta. Lijek za to je jednostavan. Nemojte se voziti s glupanima.

5. Udarac u stražnji dio motocikla
Živcira vas kada motociklisti voze između automobila na semaforu? E, pa oni to čine ZBOG OVOGA. Ako stanu iza automobila, a vi ih u naletu udarite jer niste vidjeli da stoje, obično imaju teške ozlijede kičme. Nemojte da vas iritira provlačenje između automobila, bolje je ostaviti prostora. Pravila su pravila i moraju se poštivati, ali svaki motociklist gleda da se nalazi u što manje situacija u kojima stoji kao meta bez mogućnosti da izbjegne rizičnu situaciju.

4. Automobil uđe u traku motociklistu
Motori ponekad nisu vidljivi, a teško ih je uočiti ako su točno u mrtvom kutu. No, komocija vozača automobila koji uopće ne gledaju već se prestroje poprilično frustrira motocikliste. Najgori tip vozača su novopečeni vozači automobila koji ne razumiju da vožnja nije utrka i da brzi okret i čim brže prestrojavanje donose samo probleme. Ako i ne vidiš, prestrojavaj se lagano. Svaki je vozač barem jednom ušao u traku motociklistu, stoga se naučite prestrojavati s pravovremenim žmigavcem i činite to nježno. Stišajte radio. Isto pomaže.

3. Prebrz ulazak u zavoj
Cesta koju ne poznajete brzo se pretvori u nepredvidljivu špagetu punu zavoja nepravilnih radijusa. Suh asfalt i nove gume pozovu vas na ispitivanje granica, a najednom se nađete usred zavoja koji se “zatvara” već na granici mogućnosti i ne možete skrenuti pa izlijećete ravno van. Kako se spasiti? Upoznati cestu. I ne biti glup.

2. Nailazak na pijesak u zavoju
Prvi sunčani vikend, sunce zove na vožnju, motor je servisiran i spreman za novu rundu stvaranja uspomena. Dovoljno je da jednom smetnete s uma da su pred samo desetak dana cestom možda prošle ralice i nasule doslovce plažu. Sve je puno sitnih kamenčića i pijeska koji uzrokuju gubitak prianjanja. Najčešće baš u zavoju, i to slijepom, u kojem nemate šanse za izbjegavanje ili kočenje. Možete si pomoći jedino tako da vozite sporije i gledate pažljivije. Druge nema. Usto, računajte da i auti mogu proklizati zbog takvog pijeska i naći se na vašoj strani. Da ponovimo: usporite.

1. Auto skreće lijevo i presijeca put motociklistu
Najčešća nezgoda motociklista jest ona kada vozač automobila krivo procijeni brzinu kojom se krećete i jednostavno skrene pred vas. Kako izbjeći nezgodu: morate jednostavno razviti šesto osjetilo za takve situacije. Ako vozač čeka na sretanje, a dogodi se “rupa” u prometu, pripazite jer bi se moglo dogoditi da vas jednostavno ne vidi ili skrene pred vas misleći ta to može učiniti dovoljno brzo. Vozite sporije, računajte da su vozači inertni, nesvjesni brzine i vrlo često bezobrazni. pomirite se s tim i usporite.