Kolumna

Što smo vidjeli u Parizu i kakva je budućnost salona automobila?

S jedne strane u Parizu su nedostajali brojni izlagači, ali s druge vidjeli smo pregršt noviteta koji će igrati važnu ulogu na tržištu sljedećih godina

Ozren Adamović |

Čini se kako se pitanje iz naslova sve češće ponavlja. Možda zato što nema jednostavnog odgovora. Ovogodišnji salon automobila u Parizu bio je gotovo upola manji nego ranijih godina. Izostali su mnogi, najveće ime među njima svakako je Volkswagen. S druge strane tu su bili praktično svi ostali iz njihove Grupe. Škoda i Audi zauzeli su pola paviljona i predstavili su koncepte i novitete. Škodin Vision RS po mnogima najavljuje novu generaciju Rapida, a Audi je svoj prvi potpuno električni model e-tron sa širom javnosti podijelio upravo u Parizu. I ostatak njemačke premium trojke u francusku je prijestolnicu došao s važnim modelima. Mercedes je pokazao B-klasu i novu generaciju modela GLE, dok je BMW za Pariz pripremio premijeru jednog od svojih ključnih modela - Seriju 3. Čak im je uspjelo nešto što se dugo nije dogodio - držali su novu trojku skrivenom sve do premijere na Salonu. Na velikom Porscheovom izložbenom prostoru uz novog Macana važno su mjesto zauzeli i neki legendarni modeli iz povijesti.

Francuzi su na domaćem terenu bili u punom sjaju, a prikazali su svašta. Peugeot je oduševio konceptom e-Legend, DS je pokazao zanimljivi DS3 Crossback, Renault je uz tri futuristička koncepta pokazao osvježeni Kadjar i zanimljivosti iz svoje 120 godina duge povijesti... Izostali su njihovi francuski i japanski dijelovi - Nissan i Opel. Niti jedan od njih nije imao ništa novog za pokazati, pa su odlučili uštedjeti. Sličan razlog vjerojatno se krije i iza nedolaska Forda, Volva i Mazde.

Japanci su, izuzev Nissana, pokazali puno toga. Kod Suzukija najviše je pažnje plijenio novi Jimny. Toyota je došla s čak tri velika noviteta - Corollom u dvije karoserijske izvedbe i s potpuno novim RAV4 i Camryjem. Honda se pohvalila hibridnom izvedbom novog CR-V-a. Korejski proizvođači Hyundai i Kia također su prikazali nekoliko noviteta. Glavna zvijezda kod Kie bio je novi Proceed, dok je Hyundaijevim izložbenim prostorom dominirao i30 Fastback u sportskoj izvedbi označenoj slovom N.

Ukupno gledano, pariški salon definitivno nije imao sjaj proteklih godina, ali nitko ne može reći da na njemu nije bilo pregršt novih modela koji će predstavljati značajnu ulogu na europskom tržištu sljedećih godina.

Pored toga, svjedočili smo i rađanju nove marke na automobilskom tržištu. Dolazi iz Vijetnama i zasad planira samo napad na azijsko tržište, ali svejedno su se odlučili predstaviti na jednom od glavnih svjetskih salona i to s dva koncepta koji će uskoro krenuti i u serijsku proizvodnju. Nemojte odmahivati rukom na spomen Vinfasta, kako se tvrtka zove, jer riječ je o investiciji od tri i pol milijarde dolara i automobilima koje dizajniraju Talijani, zasnovani su njemačkoj tehnologiji, a čelna mjesta u tvrtki zauzimaju bivši menadžeri General Motorsa. Na dizajnu je Vinfast usko surađivao s Pininfarinom, a platforma i motor dolaze iz BMW-a. Svi sastojci za uspjeh su tu, bit će zanimljivo vidjeti što donosi budućnost...