Kolumna

TOP 10 jurilica iz oglasnika do 10.000 eura

S toplim vremenom na pamet padaju ideje o uživanju u vožnji, a nakon kratkog pregleda oglasnika oči ćete zaustaviti upravo na ovim automobilima...

Branimir Tomurad |

Alfa Romeo 156 GTA
Danas rijetka ptica, kad se i pojavi obično bude ili superuredna ili zapuštena. Ovu drugu odmah zaboravite jer kida živce čak i kad treba mijenjati svjećice, da se sada ne spominje lupkanje kojem je ovjes sklon. Ali njezin motor, zvuk i duša imaju ono nešto zbog čega ćete rado sjesti za volan. Do 60 km/h teško prenosi snagu na kotače, ali iznad 100 km/h pokazuje moć i daje puno užitka. Cijena joj je oko 50.000-75.000 kuna.
Najveća prednost: izgled, zvuk, osjećaj u vožnji
Najveća mana: skupo i mukotrpno održavanje

Audi S3
Prije dvanaestak godina S3 je bio pravi ziheraš, auto koji pruža puno gripa i rijetko kada zabacuje stražnji kraj na gasu. Kao takav je vrlo privlačan onima koji nisu najspretniji sa stražnjim pogonom, a na ovom autu lako ćete se naviknuti na čari pogona na sve kotače. Auto puca od snage, lako se tunira i stoji do 70.000 kuna, s tim da se lošiji primjerci mogu kupiti puno povoljnije.
Najveća prednost: otporan na kilometre
Najveća mana: ima zabavnijih 4x4 automobila

BMW M5 E39
Automobil na kojeg je nemoguće ostati ravnodušan. Sjajan usisni motor koji vrišti, ima puno snage, old school interijer i vanjština i potencijal da ipak s vremenom naraste s vrijednošću, pogotovo ako je očuvan i s malo kilometara. Svi oni koji su zahtjevni ili ovisni o prostoru zapravo na izbor nemaju ništa bolje. Ovo je rijetko dobar auto za kojim ćemo plakati, a sada se kupuje tik ispod 75.000 kuna uz malo cjenkanja.
Najveća prednost: motor, potencijal rasta vrijednosti
Najveća mana: skup popravak motora

Mazda MX-5
Najbolji sportski automobil, usto i roadster, pouzdan poput čekića i vozački izbrušen kao fini dijamant. Uz minorne razlike među modelima, Miata je bila i ostaje daleko najbolji vozački auto kojeg možete kupiti ispod 40.000 kuna. Sportski automobil nije onaj s puno konja, već onaj koji pruža zadovoljstvo vožnje i sa 110 KS. Uz masu od 1000 kg i sjajan ovjes s dvostrukim vilicama, nikada vam neće dosaditi.
Najveća prednost: smiješni troškovi, puno zabave
Najveća mana: vozi ju i tvoja frizerka

MINI Cooper S
Prva serija, s kompresorom koji tuli poput Messerschmitta, živčanim ovjesom na kojem se možete s punom kontrolom bacakati uokolo i dizajn koji obara s nogu njegove su vrline. Škripuće plastike, komplicirano održavanje i groteskno visoka potrošnja njegove su mane. Britanac, svojeglav i svoj, i nekada i danas. Doduše, zgrabiti dobar primjerak dok se još može naći za 45.000 kuna uopće ne zvuči loše.
Najveća prednost: neodoljiv po svim točkama
Najveća mana: kvarljiv, rastrošan, sve škripi

Peugeot 106 Rallye
Daleko najbolji auto s prednjim pogonom ako se izuzmu egzote poput Honde Integre. Jedan od rijetkih auta koji u serijskom trimu dođe na reli i osvoji klasu. Fenomenalni gipki ovjes, puno osjećaja u volanu, sjajno izbalansirano klizanje stražnjeg kraja, fenomenalni motor koji mu daje točno onoliko snage koliko može podnijeti. Svatko tko nije vozio 106 Rallye ne bi smio ocjenjivati niti jedan drugi auto s prednjim pogonom. Cijene su mu od 15.000 kuna naviše. Bagatela!
Najveća prednost: najbolji prednjepogonaš za smiješnu lovu
Najveća mana: gotovo isčezao s cesta

Nissan 350Z
Pravi veliki muški drifterski auto ispod 75.000 kuna. Motor ima snage, puni zvuk, unutrašnjost je pomalo sirova, a ručica mjenjača traži puno truda iz podlaktice. Kliže bokom pod izuzetno velikim kutem i zato je strašno zabavan u vožnji, pogotovo na kiši. Može biti opasan za neiskusne. Može ih se naći, tražene cijene su visoke, ali na kraju odu za puno manji novac. Oprezno, motor zna biti umoran, troši se mrvicu brže nego što biste očekivali od Japanca.
Najveća prednost: sjajan za drift
Najveća mana: potrošnja i cijena održavanja

Renault Clio RS200
Ono što je nekada bio Peugeot, sada je Renault. Nemoguće je ostati ravnodušan na takav vozački auto kojem su cijene pale ispod 65.000 kuna. Izvrstan motor, sjajan osjećaj vožnje, uglavnom su očuvani i brižno paženi iako su namijenjeni jurnjavi. Uz Impreze, najuredniji sportaši po oglasima. Sada je pravo vrijeme za dobru kupnju, a onda dugogodišnje čuvanje uz kukanje kako je svijet automobila otišao u klinac.
Najveća prednost: najbolji moderni brzi prednjepogonaš
Najveća mana: nema ju

Škoda Octavia RS
Kada je izišla prva s 1.8 T motorom i zelenim čeljustima vozači BMW-a su se smijali. Ali iznad 200 km/h svi su se vozači tobože sportskih traktora uvukli u siceve i pogledali prema zaustavnoj traci. Octavia juri, skreće i koči kao pravi auto. Najrobusniji brzi auto, izuzetno lak za održavanje. U TDI varijanti vrlo privlačan. Nije lako naći primjerak s malo kilometara, ali cijene su im ispod 60.000 kuna ako govorimo o urednim i dobrim primjercima koji trebaju malo zatezanja bora.
Najveća prednost: pouzdana i brza
Najveća mana: zelene čeljusti

Volkswagen Golf 5 GTI
Prekretnica, auto koji je Golf GTI od debele Berte pretvorio u vižljasti i brzi auto. Preporodio je GTI kao takav i vratio na staze stare slave. Dvolitreni TFSI sa 200 KS i eventualno DSG mjenjačem šaltao je brže od Ferrarija. Karirana sjedala, super izrada i tvrdi ovjes. Pruža puno užitka, a s godinama se ne rasklima. Ako naiđete na dobar primjerak, što je sve teže, valja ga kupiti i pospremiti i pustiti ga van iz garaže na sunčane vikende.
Najveća prednost: držanje vrijednosti
Najveća mana: teško je naći primjerak s malo kilometara