Auto

Novi A7 ostaje kralj coupe limuzina

Jedan od originalnih modela koji je spojio formu kupea i klasične limuzine, A7 u novom izdanju donosi futurističke detalje velikog brata, A8

Vladimir Baće |

Jedna od sve popularnijih i interesantnijih klasa svakako su coupe limuzine. Uglađene linije kupea protegnute na limuzinu s 5 vrata sve su popularnije jer podilaze prvenstveno ukusu vozača s obiljem modernog stila, ali donose praktičnost dodatnih vrata za putnike i velikog otvora prtljažnika koji donose peta vrata. Jedan od prvih takvih modela originalni je A7 čija je nova generacija upravo predstavljena.

Vanjština je u potpunosti osvježena i temeljito modernizirana. Linije neodoljivo podsjećaju na novi A8 čiji je potpis vidljiv sprijeda ali i u novoj jednodijelnoj lampi odostraga. Još oštrijih linija A7 će se i dalje isticati svojom originalnošću i individualnošću. Poklopac prtljažnika i dalje se nastavlja u mali spojler koji se automatski izbacuje na brzinama iznad 120 km/h. Iako je vanjština moderna, unutrašnjost je istinski futuristička. Opet po uzoru na A8, centralna konzola podijeljena je u dva LCD ekrana koji dijele funkcije multimedije i infotainmenta s komandama klima uređaja. Očekivano, tu je i potpuno digitalna instrument ploča a dostupan je i Head-up displej. Više prostora u unutrašnjosti donijelo je i nešto veće vanjske dimenzije, tako da novi A7 sada mjeri gotovo 5 metara dužine i dva metra širine.

Naglasak je stavljen na individualizaciji, i to ne samo prilikom kupnje. Novi A7 raspoznaje do 7 različitih vozača čije individualne postavke može držati pohranjene, kako ne bi morali iznova podešavati vozilo prilikom izmjene vozača. Jedna od interesantnijih opcija je i autonomno parkiranje koje, upravljano aplikacijom na mobitelu, omogućuje novoj sedmici da potpuno samostalno pronađe parkirno mjesto i parkira se na njega. Na raspolaganju su i klasični sustavi pomoći u vožnji, poput automatiziranog održavanja vozila u prometnoj traci ili automatskog kočenja u slučaju nužde. Kako bi osigurali čim bolju upravljivost, novi A7 sada donosi i upravljivu stražnju osovinu koja pored bolje upravljivosti na velikim brzinama ujedno smanjuje krug okretanja za čak 1.1 metar.

Ponuda motora počinje s 3 litarskim V6 benzincem snage 340 KS, koji uz sedmerobrzinski mjenjač i pogon na sve kotače gura novi A7 do stotke za svega 5.3 sekunde. Jedna od novosti je i uporaba 48V napajanja unutar vozila, tako da je omogućeno gašenje motora tijekom kotrljanja, kako bi se uštedjelo na gorivu, dok sve funkcije informacijskog, audio i klima sustava rade i dalje. Pored toga, novi stop start sustav gasi motor tijekom usporavanja već na brzini od 20 km/h kako bi dodatno smanjio potrošnju goriva u gradu. Uskoro će biti dostupni i manji četverocilindarski motori kao i jača S7 izvedba. Preostaje samo vidjeti što su u Audiju spremili za novi RS7.