Auto

Šef razvoja BMW-a serije 3 G20: "kritizirajte koliko hoćete, ali nova Trojka pobjeđuje sve!"

Entuzijasti su toliko očajni da su počeli plakati čak i za Chrisom Bangleom, što se nikada nije smjelo dogoditi

Branimir Tomurad |

Svaki puta kada se pojavi novi BMW, svijet doslovce žali za prijašnjim modelom. Stalno se prigovara čak i modelu F30, dakle prethodniku, na polumrtvom osjećaju električnog servoupravljača. To se toliko otelo kontroli da cijene dobrih primjeraka E46 rastu, svi uskaču na zadnji vozački vlak iz BMW-a u kojem je vožnja još imala okus i miris. Niti jedan proizvođač ne voli takve napade, pa i ne čudi da su se nakon prvog viđenja u Parizu svi koncentrirali na kritike, a šef razvoja Klaus Fröhlich u nekoliko je svojih izjava za australski Motoring bio direktan i vrlo jasan.

"Naš novi G20 mora pobijediti sve konkurente u segmentu vozne dinamike jer su svima puna usta jedne te iste izjave", izgovorio je pritom misleći na argument koji izlazi iz usta svih entuzijasta, a to je da je E46 CSL posljednji pravi M3. Bio je toliko direktan da je izjavio kako "ne želi slušati ta sranja više", tim riječima. Generacija E46 je bila ograničena serija olakšanog M3 s više snage, manjom masom i još nekim detaljima.

Fröhlich je iskoristio priliku da "podcrta" sve ono što G20 čini još boljom Trojkom od prethodnog modela F30. Novi model ima CLAR modularnu arhitekturu, a i bolji je doživljaj kvalitete i izvedbe unutrašnjosti. Zahvaljujući toj novoj arhitekturi povećana je krutost karoserije, a jasno je i usporedio udobnost Trojke s Peticom. "Torzijska krutost je 50 posto bolja između prednjih muldi, 30 posto ukupno na čitavoj karoseriji. Ne osjeća se samo u dinamičnoj vožnji već se odražava i na komfor", nastavio je revijalnim tonom braniti novi G20. rezultat je i 55 kg lakši auto, u finalu, iako je auto narastao dimenzijama. Ima i niže težište, širi je trag kotača, ima nove amortizere i još brojna poboljšanja.

Fröhlich je istaknuo i kako je G20 i dalje u srži pravi BMW i kako je to "model koji zastupa sve ono što predstavlja naša marka i, iako je Petica izuzetno važan model, Trojka predstavlja ne samo volumenski model već i model koji je idealni predstavnik karaktera BMW-a". Na sve to možemo se osvrnuti slaganjem i razumijevanjem šefa razvoja Trojke jer uistinu nije lako napraviti moderniji i još bolji vozački auto sa strogim ekološkim ograničenjima i modernim zahtjevima. Svejedno, ma koliko auto bio lakši, krući, bolji, brži, štedljiviji (nadodajte sve epitete koje želite), ipak se šuška kako i dalje nema onaj jednostavni, nazovite ga i sirovi, vozački osjećaj koji je nekada Trojka pružala u vožnji.

Tek će testovi pokazati tko je u pravu: Klaus Fröhlich ili brojni entuzijasti koji zaista vole marku i žele joj uspjeh. Jer, svaka je kritika u slučaju nove trojke zapravo - dobronamjerna.