Auto

Hyundai I30N Project C - Olakšani sportaš

U Hyundaiju su se odlučili za najbolju moguću modifikaciju svojeg popularnog modela i30N. Smanjili su mu masu i lagano doradili ovjes.

Vladimir Baće |

Olakšane izvedbe sportskih kompakata nisu neka novost. Volkswagen i Renault već duže vrijeme imaju u ponudi modele koji su dodatno "fokusirani" za uporabu na stazi. Novi Hyundai i30N Project C automobil je fokusiran na masu i to čim manju masu, dok je osnovni pogonski stroj ostao identičan "običnom" N modelu.

Project C od serijskog je modela lakši ukupno 50 kg. Glavni dio uštede tiče se naplataka, budući da su 19 inčni OZ racing naplatci lakši gotovo 22 kg. Novi karbonski poklopac motora štedi daljnjih 7.2 kg, dok ukrasni pragovi, također od karbonskih kompozita, štede daljnjih 0.5 kg dok je novi difuzor lakši za daljnjih 386 grama.

Izmjene nisu samo kozmetičke prirode. Nova Sabelt profilirana sjedala ne samo da su lakša, već i pružaju bolje držanje tijela u zavojima te omogućuju ugradnju sportskih H pojaseva. Također, u Hyundaiju su se odlučili ugraditi i nove aluminijske nosače stražnjih osovina koji štede gotovo 5 kilograma, i to važne neovješene mase. Također, ovjes je sada 6 mm niži što dodatno poboljšava ponašanje na stazi.

Uz solidno smanjenje mase i dorađen ovjes, u Hyundaiju su se odlučili ne dirati motor. Dvolitraš s turbo punjačem i dalje daje 271 KS i 378 Nm okretnog momenta. Kako je i30N Project C automobil fokusiran na brojke tako je i njegova proizvodnja ograničena, i to na svega 600 primjeraka.