Auto

Lamborghini Huracan EVO

Osvježeni Huracan opet je spreman za borbu s Mclarenom 570S i Ferrarijem 488

Vladimir Baće |

Tržište sportskih automobila ne stoji na mjestu i kao odgovor na sve žešću konkurenciju Lamborghini je odlučio osvježiti svoj "najmanji" sportaš. Huracan EVO donosi osvježen izgled ali i niz mehaničkih poboljšanja preuzetih iz modela Huracan Performante.

U odnosu na prethodnika, model LP-610, EVO je opremljen identičnim V10 motorom kao i Performante, snage 631 KS. Sedam brzinski mjenjač s dvije spojke prenosi snagu na sva četiri kotača. Novost je upravljiva stražnja osovina, tehnologija koju viđamo na sve više sportskih automobila, poput Porschea 911, Ferrarija ili Lamborghinija Aventador. Zakretanje stražnjih kotača u zavoju pod kontrolom je centralnog sustava koji brine o cjelokupnoj dinamici automobila i integriran je s upravljačkim sklopovima koji kontroliraju rad motora, upravljača, podesivih amortizera i pogona. Novi pogonski sustav ima i mogućnost aktivne raspodjele snage po pojedinim kotačima što mu omogućuje bolju upravljivost i manju tendenciju ka podupravljanju na limitu.

Performanse su impresivne, unatoč 40 kg većoj masi u odnosu na model Performante. Sprint do stotke traje svega 2.9 sekundi, a do 200 treba 9 sekundi, uz maksimalnu brzinu preko 320 km/h. Vanjština automobila doživjela je blage kozmetičke promjene, poglavito na stražnjem kraju. Nova pozicija ispuha naglašava veći i agresivniji stražnji difuzor te drugačiji stražnji spojler.

Najveće promjene ostale su rezervirane za unutrašnjost. Većina fizičkih kontrola zamijenjena je velikim 8.4 inčnim ekranom osjetljivim na dodir koji dominira centralnom konzolom. Novi infotainment sustav osjetno je bogatiji i za očekivati je da ćemo gas vidjeti i u nekim drugim Lamborghinijevim modelima. Za potpuno predstavljanje treba sačekati salon automobila u Ženevi, no novi Huracan očit je odgovor na sve žešću konkurenciju iz Ferrarija i Mclarena.