Auto

Lamborghini Sian - Atmosferski V12 uz laganu dozu hibridizacije

U Lamborghiniju se drže klasike i teško odustaju od atmosferskog V12 motora, čiji se život na tržištu produžuje domišljatom hibridizacijom i prvom uporabom superkondenzatora u cestovnom automobilu.

Vladimir Baće |

U Frankfurtu će Lamborghini predstaviti svoj prvi hibrid. Lamborghini Sian još se uvijek drži prokušanog recepta i koristi atmosferski V12 motor ali ovaj puta u kombinaciji s jednim elektromotorom.

Za razliku od velike većine hibrida, Sian svoju električnu energiju ne pohranjuje u litij-ionskim baterijskim paketima. U Lamborghiniju su se odlučili na superkondenzatore relativno malog kapaciteta. Osjetno lakši od klasičnih baterijskih paketa, superkondenzatori imaju i prednost iznimno brzog punjenja tijekom kočenja. Ipak, ovdje nije riječ o hibridu nalik na LaFerrari, ili Porsche 918 jer Sian nije u mogućnosti voziti isključivo na električan pogon. Lamborghinijev elektromotor snage je svega 34 KS, tako da u kombinaciji s atmosferskim V12 motorom snage 774 KS, Sian raspolaže s ukupno 808 KS.

Elektromotor u Lamborghiniju Sian koristi se prvenstveno za nadopunjavanje isporuke snage u trenucima kada benzinski motor nije u optimalnom radnom području kao i tijekom međuubrzanja. To se ponajviše osjeti tijekom izmjene brzina, budući da Sian s Aventadorom dijeli mjenjač s jednom spojkom, tako da tijekom izmjene brzina elektromotor "uskače" i omogućuje glatku izmjenu prijenosnih omjera. Sian ubrzava do stotke za svega 2.8 sekundi, što je identično klasičnom Aventadoru SVJ, međutim u međuubrzanjima između 60 i 120 km/h gotovo je sekundu brži zahvaljujući hibridnom sustavu.

Agresivni dizajn vuče inspiraciju iz prvog Countacha, iako samu šasiju dijeli s Aventadorom. U unutrašnjosti se ističu moderniji instrumenti iz novog Hurracana, no i dalje je to poznat Lamborghinijev stil. Svega 63 Siana bit će proizvedena, i ako već niste kupili jednog bit ćete razočarani jer su svi već prodani.