Auto

Pala je čak i Mazda: dolazi električni model u Tokyo

Iako je Mazda bila poklonik dobrih starih mehaničkih rješenja ispoliranih do savršenstva, čini se da su ih penali ipak natjerali na električni model

Branimir Tomurad |

Ako vam još nije 100 posto jasno kako svijet električnih modela funkcionira i uspijeva, evo malog pojašnjenja. Svakom se proizvođaču zbraja prosječni ispust CO2, u što ulaze svi modeli. Ne gleda se količina isporučenih vozila, već samo broj postojećih modela. CO2 svih modela se zbroji, a zatim podijeli s brojem modela. Problem je nastao kada je Mazda s prosječnih 136 g/gm CO2 potpala pod pravilnik o penalima od oko 600 eura po prodanom autu. I tu je odluka pala: moraju imati električni model s nultom emisijom, koji će emisije u prosjeku rapidno smanjiti.

Model e-TPV je za sada prototip i radi se na potpuno novoj platformi. Nadgradnja za sada izgleda kao nedavno predstavljeni CX-30. Očekuje se da će na tokijskom salonu osvanuti koncept koji predstavlja električnu budućnost Mazde. Kompletan sustav elektromotora razvijen je unutar Mazde te nije ničiji usvojeni proizvod ili gotovo rješenje. Zanimljivo, s obzirom da je na karti automobilskog svijeta Mazda vrlo mali proizvođač. A mali proizvođači nemaju mnogo novca za razvoj.

Snaga joj je 141 KS, a doseg uz pomoć paketa od 35,5 kWh svega 200 km. Za usporedbu, Nissan Leaf ima bateriju od 40 kWh i može napraviti oko 250 km u realnim uvjetima. Jasno, najveći problem su načini mjerenja. O načinu vožnje rapidno ovisi doseg na struju i to vrijedi za sve automobile svih proizvođača. Najzanimljivije je svakako spominjanje Wankel motora koji bi služio kao "range-extender" i po potrebi se uključivao pogoneći generator.

Prvi dojmovi kažu kako Mazda ima generator zvuka kojim podsjeća na četverocilindraša, kako ima skromnu snagu regenerativnog kočenja, ali i kako je izvrsna kada treba skrenuti ili ući u zavoj, na što smo kod Mazde već navikli. Za svega mjesec dana bit će još informacija. S obzirom da Mazda ima većinu modela koij su zapravo crossoveri odnosno SUV modeli, možemo samo očekivati jedan upravo takav model pod svjetlima tokijskog salona...