Auto

Pokleknula je i Mazda - njihov prvi električni auto zove se MX-30

Iako godinama ne želi u električne vode, Mazda je morala pokleknuti zbog trendova i zakonskih odredbi po kojima će se penalizirati visoki ispust CO2

Branimir Tomurad |

Mazda je prevrtala klasična rješenja, povećavala učinkovitost motora, radila čuda unaprijeđujući staru dobru tehnologiju, no zbog političkih odluka u EU jednostavno su bili prisiljeni napraviti električni automobil ako misle ostati konkurentni. Jer, prosječni ispust CO2 u Mazdi je vrlo visokih 139 grama i treba im električni auto da se spuste niže. Za svaki gram preko 95 g/km, proizvođač je dužan platiti 95 eura po svakom prodanom primjerku u EU. Dakle: tko želi prodavati u Europi, mora imati niski CO2.

Počevši od imena, broj 30 otkriva puno o klasi kojoj pripada, dakle istoj onoj kao i CX-30, a MX je prefiks inače specifičan za sportske aute iz Mazde. RX je prefiks za aute s Wankel motorom. Čini se kako dodavanjem MX u ime ovog modela Mazda želi dati do znanja da će zabava i užitak vožnje biti zajamčeni. Sličnost s RX-8 sadržana je u činjenici da su leptirasta vrata ugrađena na ovaj njihov prvi električni model. Da, ako netko želi sjesti straga, morate prvo otvoriti prednja vrata - tu se ništa nije promijenilo.

U unutrašnjosti vlada klasični minimalizam kojeg Mazda posljednje vrijeme njeguje i gura u sve modele. Odabir materijala je zanimljiv, a čini se kako Mazda po pitanju dizajna interijera ostaje svoja. Zamijetit ćete obloge od pluta na središnjoj konzoli. A sada malo trivijalnosti: Mazda je nekada proizvodila pluto!

Nažalost, nema detalja o pogonu, baterijama, dosegu, punjačima i svemu onome čime se oduševljavaju ljubitelji električara. No, čini se da je motor samo jedan, i da je pogon samo prednji. Baterije su u podnici, hlađene su, a jedina štura informacija o punjenju jest da će biti kompatibilna s brzim DC punjačima.

Nema najave datuma početka prodaje. Nema niti detalja tko je obavio razvoj. Nama miriši na BMW, možda smo u krivu. Mazda je mali proizvođač, nema resurse za "samo tako preko noći" razviti električni auto iz nule. Pitanje svih pitanja je: koji je automobil ispod? To će nam pokazati vrijeme...