Auto

McLaren Elva - Otvoreni sportaš u duhu starih Can-Am trkača

Novi McLaren iznimno je vozački fokusirana igračka s 804 KS i paprenom cijenom.

Vladimir Baće |

Novi McLaren Elva svoju inspiraciju traži u natjecanjima zinimo lakih, ali i iznimno snažnih Can-Am automobila. Serija koja je bila popularna krajem šezdesetih ostala je u sjećanju po automobilima koje je karakterizirala minimalna masa, određeni pokušaji eksperimentiranja s aerodinamikom, i apsolutno prevelika snaga motora. Kompaktni bolidi s ogromnim V8 motorima bili su mjesto gdje je Bruce McLaren svojim uspjehom na stazi postavio korijene ove marke.

Elva već na prvi pogled crpi inspiraciju iz tog vremena. Čisti profil bez aerodinamičkih dodataka, bez vjetrobrana i s minimalno naglašenom zaštitom za vozača i suputnika naglašava čistoću ovog automobila. Motor je već poznati biturbo V8 koji doživljava lagane modifikacije u svakom novom modelu. U ovoj izvedbi snaga je porasla na 804 KS, i to bez ikakvih hibridnih sustava. Nedostatak elektrifikacije i minimalistička karoserija čine ga najlakšim modelom u ponudi, iako u McLarenu još taje točnu masu. Kako nedostatak vjetrobrana ne bi prouzročio previše neugodnosti u vožnji u McLarenu su razvili novi sustav strujanja zraka koji uzima zrak ispod prednjeg branika te ga ispušta tik ispred kokpita. Time je smanjen direktan udar vjetra na glave vozača i suvozača. Ipak, pravi vjetrobran je jedna od mogućih opcija.

Dorađeni V8 motor s dva turbo punjača koristi novi ispušni sustav s elementima nastalim tehnikama 3D ispisa. Čak 804 KS i 800 Nm okretnog momenta ubrzava ovaj model do 100 km/h za manje od 3 sekunde dok 200 km/h stiže za svega 6.7 sekundi. Ovjes je klasičan za jedan "Ultimate series" McLaren. Dvostruka ramena na svakom kotaču kontrolirana su međusobno hidraulički povezanim amortizerima koji ovaj automobil čine iznimno udobnim, za jedan hiperautomobil, i minimiziraju naginjanje u zavojima.

McLaren Elva bit će proizveden u svega 399 primjeraka, s početnom cijenom od 1425000 funti.