Auto

Niti nakon 40 godina Mercedesova "kocka" se ne mijenja

Prije službene premijere na salonu automobila u Detroitu 15. siječnja u javnost su iscurile prve fotografije nove generacije Mercedesa G-klase

Ozren Adamović |

Prije otprilike mjesec dana Mercedes je pokazao unutrašnjost nove generacije G-klase koja je značajno promijenjena i već tada smo znali kako će vanjski izgled ostati puno više na tragu originala. Stoga, kada su se na internetu desetak dana prije planiranog predstavljanja na salonu automobila u Detroitu na nizozemskom AutoWeeku pojavile fotografije slavne "kocke" nitko nije bio iznenađen njezinim izgledom. Sukladno očekivanjima, nova G-klase zadržala je sve važne karakteristike vanjskog izgleda kakve njeguje već skoro četiri desetljeća. Osvježeni su prednji odbojnik i maska, a znamo i da je vjetrobran pomaknut 30 mm naprijed kako bi se omogućilo više prostora u unutrašnjosti.

Unutrašnjost je inspirirana aktualnom E-klasom pa tako dominiraju veliki ekrani koji su vizualno uokvireni kao jedan. Okrugli ventilacijski otvori nalikuju na svjetla, dok zvučnici oponašaju pokazivače smjera. Uz to, tu su i kontrole osjetljive na dodir iz S-klase koje omogućuju vozaču upravljanje infotainmentom bez skidanja ruku s volana. Sitni detalji poput rukohvata ispred putnika i kromiranih tipki za zaključavanje diferencijala ostali su i u novom modelu.

G-klasa je dobila novu platformu. I dalje je riječ o klasičnoj šasiji, ali puno lakšoj nego prije. Straga je kruta osovina, dok je prednji ovjes neovisan. Najmoćniji njemački terenac može savladati prilazni kut od 31 stupnja i može voziti kroz 70 cm duboku vodu. Za blato ta je vrijednost 80 cm. Novost je funkcija G-mode koja se uključuje kada je uključen skraćeni prijenos i prilagođava ovjes i upravljanje za terensku vožnju.

Motori će biti uglavnom poznati iz E-klase, a snaga se na kotače prenosi putem automatskog mjenjača s devet stupnjeva koji 40 posto šalje na prednje, a 60 posto na stražnje kotače. Uz to, G-klasa će biti opremljena kamerama koje prikazuju čitav prostor oko vozila što nije korisno samo kod parkiranja, već i kod terenske vožnje.