Auto

Najmanji Mercedes osvaja izgledom i tehnikom

Nova generacija Mercedesa A-klase odlikuje se još dinamičnijim izgledom i potpuno drukčije oblikovanom unutrašnjosti

Ozren Adamović |

Prošla generacija Mercedesa A-klase bila je značajno dinamičnija i atraktivnija nego prije i obraćala se mlađoj klijenteli, a novi model ide još korak dalje u tom smjeru, ali uz jedan zreo i udoban pristup. Po pitanju tehnologije, nova A-klasa nudi niz funkcija koje su prije bile rezervirane za luksuznu klasu. U određenim uvjetima vožnje po prvi put je u mogućnosti voziti poluautonomno, a na popisu opcija su LED prednja svjetla.

Vanjski izgled nove A-klase odlikuje se sportskim i dinamičnim linijama. Sprijeda se ističu nisko postavljen poklopac motora i vodoravna LED svjetla s kromiranim elementima. Prednja maska sa zvijezdom uključuje klinove u obliku dijamanta i središnju srebrnu prečku koja ističe sportsku notu ovog modela. Međuosovinski je razmak povećan, a vizualno je automobil izdužen i karakterističnom bočnom linijom.  Straga nova A-klasa izgleda šire zahvaljujući istaknutijim bokovima kabine, a dizajnerki su zanimljiv detalj tanka dvodijelna stražnja svjetla.

Dok se vanjskim izgledom A-klasa logički nastavlja na prethodnu generaciju, iznutra je potpuno nova, profinjenija i luksuznija. Osnova novog izgleda je podjela kokpita na dva "kata", s time da se gornji proteže neprekinut punom širinom automobila. Umjesto klasičnih instrumenata u vlastitom kućištu sada su tu dva ekrana, slična onima u E i S-klasi. Ekrani dolaze u tri kombinacije, ovisno o razini opreme. Osnovna oprema donosi dva 7-inčna ekrana, korak više su jedan 7-inčni i jedan 10,25-inčni ekran, a top modeli imat će dva 10,25-inčna ekrana. Oko ekrana nema nikakve konstrukcije pa razni elementi koji se na njima prikazuju izgledaju kao da lebde, a taj efekt dodatno naglašava ambijentalno osvjetljenje.

Nova A-klasa prvi je Mercedes-Benzov model koji ima potpuno novi multimedijski sustav MBUX - Mercedes-Benz User Experience, koji također prelazi u novu eru Mercedes me povezivosti. Jedinstvena značajka ovog sustava je njegova mogućnost učenja zahvaljujući umjetnoj inteligenciji. MBUX se može individualizirati i prilagođava se korisniku, čime se stvara, kako Mercedes kaže,  emocionalna veza između vozila, vozača i putnika.

Mercedes je posebno ponosan na sustav ambijentalne rasvjete koji se prostire čitavom kabinom. Vozač na raspolaganju ima 64 boje koje su organizirane u deset "svjetova boja" koji se mogu spariti s izgledom ekrana. Uz to, sustav može stvarati i različite svjetlosne efekte. Osjećaj kvalitete i luksuza dodatno naglašava činjenica da A-klasa koristi isti multifunkcijski volan kao i S-klasa. Isto tako prednja sjedala mogu imati funkcije koje se uobičajeno povezuju sa skupljim modelima poput grijanja, ventilacije i masaže.

Pored novog izgleda, A-klasa je praktičnija i prostranija od aktualnog modela. Prostor u kabini narastao je u dužinu zahvaljujući većem međuosovinskom razmaku, ali više mjesta ima i u širinu. Najviše su profitirali putnici straga kojima je prostor za ramena narastao za 22 mm, za laktove 36 mm, a za glave 8 mm. U kabini je više pretinaca za odlaganje stvari, a prtljažnik je narastao na 370 litara, što je za 29 više nego prije.

Za pokretanje nove A-klase na početku prodaje bit će dostupna dva nova četverocilindarska benzinca - manji od 1,4 litre i 163 KS i 250 Nm, s funkcijom gašenja cilindara, pod oznakom A 200 i drugi od dvije litre sa 224 KS i 350 Nm označen kao A 250. Pored njih novost je i 1,5-litreni turbodizelaš od 166 KS i 260 Nm koji se krije iza oznake A 180 d. Početni benzinac serijski je opremljen ručnim šestostupanjskim mjenjačem, dok drugi imaju novim automatskim mjenjačem s dvije spojke i sedam stupnjeva 7G-DCT. Pogon A-klase je na prednje kotače, a na listi opcija nalazi se pogon na sve kotače 4MATIC s potpuno promjenjivom raspodjelom okretnog momenta.

Nova A-klasa će se moći naručiti od ožujka, a u salonima će se naći u proljeće.