Auto

Prikazana nova Mazda3 - high tech izveden iz poznatih tehnologija

Mazda se umjesto električnoj mobilnosti priklonila optimizaciji postojeće tehnologije i, kao mali proizvođač koji nema moć mijenjati svijet, zapravo oduševila novom "Trojkom"

Branimir Tomurad |

Mazda nije lagala, nova Trojka je automobil napravljen u temi koncepta s imenom Kai koji je prikazan prošle godine u Tokiju. Još uvijek dostupna kao model s pet vrata, ali i kao sedan, Trojka je neobičan pogled na tehnologiju koji se bazira na optimizaciji postojećih motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Dimenzije auta jedva da su se i promijenile, ali detalji i pogotovo unutrašnjost prava su evolucija.

Mazda3 je automobil naglašeno glatkih linija i tu se nastavila tema oblikovanja kao kod skulptura. Mazda već petnaestak godina upošljava umjetnike (doslovno) koji u centru za dizajnu Amsterdamu razmišljaju o oblicima i kako ih učiniti posebnima. Zato je dizajn Mazdinih modela u stalnom napadu na one najbolje iz industrije, iako je Mazda mizerno mala kompanija na karti automobilskog svijeta. Upravo zato nudi samo mainstream klase, bez puno ulazaka u niše izuzme li se legendarni MX-5, pa i ne čudi što je nova Trojka dostupna i kao sedan i kao hatchback.

Stari ekran od 7,7 inča na vrhu table postao je ekran od 8,8 inča s novim sistemom menija za bolju kontrolu. Evolucija infotainmenta bila je nužna za Mazdu jer je dosadašnji bio vrlo dobar, ali ne i odličan. U standardnoj opremi dolazi osam zvučnika, a sustav Bose donosi ih 12. Svakako je od koristi dvostruka podnica koja sjajno izolira buku s ceste. Novost su i bolje profilirana sjedala, zračni jastuci za koljena dolaze serijski, u nosu je radar i sustav za automatsko kočenje u slučaju nailaska na pješake ili vozila. Novost je i sustav koji prati budnost vozača i izbacuje upozorenja ako vozite umorni.

Pod poklopcem su motori zapremnine 1,5 litara te dvije litre. Može se dobiti i 2,5 litreni Skyactive motor s dugim hodom koji ima nevjerojatan okretni moment za jedan usisni motor. Ali, to su dobri stari Mazdini trikovi iz ladice kojima postojeću tehnologiju čine boljom. Pravi biser je novi Skyactiv-X četverocilindraš koji graniči s nemogućim i rapidno smanjuje potrošnju kombinirajući prednosti dizelaša i benzinaca. Karoserija je kruća, više je visokokvalitetnih čelika ugrađeno u njezine profile. Ovjes je još lakši i, uvjereni smo čak i bez probe, puno bolji. Mazda već desetljeće i pol svaki novi auto čini još boljim za vožnju, lakšim, okretnijim i udobnijim. Zvuči paradoksalno, ali u tome su majstori.

Novost je i model s pogonom na sve kotače, ali Mazda zasad šuti s kojim će ga motorima isporučivati. Do sada je AWD imao samo MPS. Najavljeno je i vektoriranje okretnog momenta uz pomoć korištenja kočnica ili, u prijevodu, "elektronički diferencijali". Mazda je sve bliže nekim markama koje se smatraju "premium" proizvodima i radi izvrstan posao u teškim vremenima kada se svi trendovi i proizvođači uzdaju u struju. Mazda pokazuje da još ima puno mjesta poboljšanjima u postojećim tehnologijama i zbog toga ju valja cijeniti.