Auto

Novi 911 generacije 992 predstavljen u Los Angelesu

Automobil koji će 911 legendu odvući u budućnost igra na sigurno. Iznenađenja se kriju ispod kože.

Vladimir Baće |

Novi Porsche 992 vjerojatno je najlošije čuvana tajna u automobilskom svijetu. Nemaskirani prototipovi voze već mjesecima a novinari su čak i vozili razvojne primjerke na završnim testiranjima. Ipak, uvijek je lijepo vidjeti novi 911 u dotjeranom prezentacijskom izdanju.

Porsche igra na sigurno. Izvana 992 izgleda kao dotjerani 991 i zasigurno neće otjerati niti jednog kupca svojim izgledom. Jedino što upada u oči su ručice na vratima koje su sada uklopljene u površinu vrata. Ostali detalji prate posljednje vizualne evolucije Panamere i Boxtera, ponajviše stražnja svjetla i dizajn logotipa na poklopcu motora. Veće vanjske dimenzije, 45 mm širi prednji kraj, uspješno su zakamuflirane s ovećim 20 colnim naplatcima. Unutrašnjost je već druga priča. Digitalna ploča s instrumentima i veliki centralni ekran osjetljiv na dodir prvi upadaju u oči no još je veća promjena na centralnoj konzoli. Klasična ručica PDK mjenjača ustupila je mjesto daleko manjoj i delikatnijoj ručici a nestali su i brojni prekidači za odabir načina rada ovjesa, ESP sustava i glasnoće ispuha. Te su funkcije sada preseljene na centralni ekran. Srećom, ljubitelji većih ručica mjenjača i dalje imaju opciju ručnog mjenjača.

Motori su i dalje biturbo šestaci, ali s nešto više snage. Čak 443 KS za S model, koji je prvi predstavljen, te 530 Nm okretnog momenta. PDK mjenjač je dobio osmu brzinu, dok će modeli s ručnim mjenjačem ostati na "samo" sedam brzina. Iako u Porscheu još ne spominju elektrifikaciju najpoznatijeg modela, novi PDK mjenjač već je konstruiran s hibridnim pogonom na umu. Super brzi 911 hibrid je iza ugla, svidjelo vam se to ili ne.

Performanse su zapanjujuće. Svega 3.3 sekunde do stotke za S model i 3.2 za Carreru 4S unatoč 50 kg većoj masi automobila. To su brojke identične 997.2 Turbo S modelu! Novi automobil čak je 5 sekundi brži na Nürburgringu dok je maksimalna brzina impresivnih 307 km/h. Ovo je samo početak, sljedećih godina nas očekuje prava kanonada novih 992 modela. Ostaje još najveće pitanje, hoće li novi GT3 ostati na atmosferskom motoru ili ne?