Auto

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Novi Cayman namijenjen natjecateljima navještuje i novi cestovni GT4. Najbolja vijest je da će ga i dalje pogoniti šestak!

Vladimir Baće |

Ako ste mislili da su Porscheovi "junior" modeli Boxter i Cayman osuđeni na četverocilindraše, slijedi iznenađenje. Porsche je upravo predstavio novi Cayman 718 GT4, model namijenjen isključivo pisti i natjecanjima, bez cestovne homologacije, koji ipak navješćuje i buduću GT4 cestovnu inačicu.

Novi Cayman Clubsport i dalje pogoni atmosferski šesterocilindraš obujma 3.8 litara. Iako nije riječ o motoru iz GT3 modela, snaga je osjetno narasla, pa sada GT4 raspolaže s 425 KS, što je povećanje za 40 KS u odnosu na prethodnika. Standardni PDK mjenjač prenosi snagu do diferencijala s blokadom. Prednji ovjes dolazi od "velikog brata", modela 911 GT3 Cup, dok su kočnice klasične, čelične, promjera 380 mm sprijeda. Ogoljene unutrašnjosti, ali s pravim zavarenim sigurnosnim kavezom, GT4 Clubsport teži 1320 kg.

Za razliku od prethodnika, novi GT4 Clubsport dolazi u dvije inačice. "Trackday" model namijenjen je amaterima s manje iskustva, koji će automobil koristiti prvenstveno na trackday događanjima, te se isporučuje s potpunom sigurnosnom opremom ali s ovjesom bez mogućnosti podešenja tvrdoće i kočnicama s fiksnom raspodjelom sile kočenja. Na taj se način izbjegava mogućnost podešenja parametara koji možda i nisu jasni prosječnom vozaču amateru. "Competition" izvedba je nešto ozbiljnija, uz ovjes s mogućnošću podešenja amortizacije udara i povrata, zračnih cilindara za podizanje vozila tijekom izmjene guma, sigurnosnog rezervoara za gorivo kapaciteta 115 litara, upravljača preuzetog iz 911 GT3 Cup te mogućnosti podešenja raspodjele sile kočenja.

Iako Cayman 718 GT4 nije homologiran za cestu, jasno najavljuje glavne značajke budućeg cestovnog modela koji će, nadamo se, imati i opciju ručnog mjenjača. Dotad vam Porsche nudi dvije inačice namijenjene isključivo stazi i to za 134 000 EUR za Trackday, odnosno 154 000 EUR za Competition inačicu. Plus porez, dakako.